مراقبت از پوست

چطور از پوست خودمان در شهرهای بزرگ مراقبت کنیم؟

زندگی در شهرهای بزرگ واقعا پیامدهای گسترده‌ای برای پوست انسان‌ها دارد، مخصوصا برای کسانی که به‌تازگی از محیط‌های خلوت و سرسبز به شهرهای بزرگ نقل‌ مکان کرده‌اند. آلودگی هوا، حرارت بالای هوا در تابستان و سبک زندگی پر از استرس فقط چند مورد از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ هستند که پوست را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گزارش آی‌زندگی، اگر ساکن شهرهای بزرگ یا کلان‌شهرها هستید و می‌خواهید بهتر از پوست خودتان مراقبت کنید، نکات راهنمای زیر را جدی بگیرید.

۱. از آنتی‌اکسیدان‌ها برای محافظت از پوست کمک بگیرید

محفظت از پوست در برابر پرتوهای خورشیدی یکی از مهم‌ترین ضروریات زندگی در شهرهای بزرگ است و دقیقا همینجاست که آنتی‌اکسیدان‌ها و محصولات ضدآفتاب وارد صحنه می‌شوند. البته در کلان‌شهرهای آلوده فقط پرتوهای خورشیدی نیستند که به پوست آسیب می‌رسانند، بلکه انواع آلودگی‌ها و مشکلات زیست‌محیطی می‌توانند به پوست صدمه بزنند. به‌گفته دکتر دبرا جلیمان، متخصص پوست‌ومو، «همان‌طور که سیگار کشیدن یکی از عوامل پیری زودرس پوست است، هوای آلوده‌ای که تنفس می‌کنیم هم باعث پیری زودرس پوست می‌شود. آلودگی هوا حتی پوست را تیره می‌کند و باعث شکل‌گیری جوش‌های آکنه‌ای می‌گردد. علاوه بر اینها می‌تواند پوست را کدر کند و مشکلات پوستی خاصی مثل اگزما و آکنه را تشدید کند». برای مقابله با این مشکل رایج در شهرهای بزرگ، می‌توانید از سرم‌های آنتی‌اکسیدانی حاوی ویتامین C کمک بگیرید. طبق اعلامیه‌های رسمی آکادمی درماتولوژی آمریکا، آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از پوست در برابر اثرات پیرکننده رادیکال‌های آزاد و ذرات آلودگی هوا محافظت کنند.

۲. روتین مراقبت از پوست را با آب‌وهوا تطبیق بدهید

یکی از تغییرات اساسی پوست به‌علت زندگی در شهرهای بزرگ، از بین ‌رفتن شفافیت پوست است که گاهی اوقات هم با شکل‌گیری ناگهانی جوش‌های پوستی همراه می‌شود. افرادی که به‌تازگی از محیط‌های سرسبز و خلوت به کلان‌شهرها آمده باشند، حتما این مشکل را تجربه کرده‌اند. برای مقابله با این مشکل باید روتین مراقبت از پوست را با شرایط ‌آب‌وهوایی کلان‌شهرها تطبیق بدهید. پس اگر تابستان شهر شما هوای گرم و مرطوبی دارد، باید از مرطوب‌کننده‌های سبک استفاده کنید، درحالی که ساکنان شهرهای گرم و خشک باید از مرطوب‌کننده‌های قوی‌تر کمک بگیرند.

۳. پف‌کردگی زیر چشم‌ها را تسکین بدهید

کم‌خوابی و استرس جزو مشکلات رایج زندگی در شهرهای بزرگ هستند، درحالی که به‌مرور زمان باعث پف‌کردگی زیر چشم‌ها می‌شوند. برای مقابله با این مشکل می‌توانید صبح‌ها بعد از بیدار شدن ابتدا دو قاشق نقره‌ای را که تمام شب درون یخچال مانده‌اند، برای چند دقیقه زیر چشم‌ها بگذارید. به‌گفته دکتر جلیمان، خنکی این قاشق‌ها به‌سادگی پف‌کردگی اطراف چشم‌ها را تسکین می‌دهد و جلوه ظاهری بهتری به چشم‌ها می‌بخشد. به‌جای قاشق یخ‌شده هم می‌توانید از تکه‌های خیار سرد یا چای کیسه‌ای استفاده‌شده، خیس‌شده و خنک‌شده استفاده کنید. البته حتما مطمئن شوید که چای کیسه‌ای حاوی کافئین است، زیرا کافئین به انقباض رگ‌های خونی کمک می‌کند و پف‌کردگی زیر چشم‌ها را تسکین می‌دهد.

۴. آبرسانی به بدن، کلید موفقیت شما در مراقبت از پوست است

اگر می‌خواهید در مراقبت از پوست خودتان به موفقیت دست پیدا کنید، باید آبرسانی به بدن را جدی بگیرید. برای این‌که بتوانید در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید، همیشه در موقعیت‌های مختلف یک بطری آب به همراه داشته باشید. کم‌آبی بدن نه‌تنها به سلامت عمومی شما آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند پوست را هم دچار مشکلات مختلفی کند. بنابراین روزانه حتما ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx