کمردرد و ساده ترین روش های درمان آن که نمی دانستید

درمان درد کمر چیست؟

یک جراح ستون فقرات گفت: تغذیه مفصل های کمر با حرکت است نه با خوابیدن؛ از این رو می توان گفت فعالیت مناسب بدون فشار ضامن سلامتی است .

به گزارش آی‌زندگی، دکتر علیرضا بصام پور، جراح ستون فقرات در گفتگو با برنامه «خونه زندگی» رادیو سلامت با بیان این که نگران کمردرد به عنوان یک بیماری شدید نباشید، گفت: یک انسان سالم می‌تواند در طول سال حتی بعضی اوقات هفت بار در طول سال می تواند دچار کمردرد شود، و برای درمان آن نیازی به جراحی نبوده است و کمردرد ممکن است، همیشه دیسک نباشد.

وی با بیان اینکه علت کمردرد، اسپاسم کمر و عضله کمر است که می تواند هزار دلیل داشته باشد و یک دلیل غیرشایع اش دیسک است، افزود: اگر فرد خم شود و خم بماند و کمرش بگیرد مثل کسی که خم می شود و سکه را از زمین می خواهد بردارد و کمرش می گیرد اسم این بیماری را در قدیم سندرم سکه گذاشته بودند؛ کسانی که کمردرد شدید و حاد دارند حتما به پزشک مراجعه کنند و درمان شوند تا بدتر نشود.

‌بصام پور، در ادامه بیان کرد: هنگامی که درد به صورت انتشاری از اندام شروع می شود و به پا (از زانو پایین تر باشد) می رسد، حتما باید به پزشک مراجعه کند، یا افرادی که بیماری های زمینه ای مثل دیابتی دارند، مسن هستند و سن کمی دارند، و یا بیماری های رماتیسمی و سرطان دارند، اگر دچار کمردرد می شوند باید زودتر به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مورد بعدی افرادی هستند که بعد از کمردرد، پاهایشان بی حس می شود و یا در ناحیه زانو به پایین و ناحیه تناسلی دچار بی حسی می شوند، و یا فردی که همراه با علایم دیگر، دچار کمردرد می شوند مانند کسی که تب کرده و چند روز بعدش کمردرد می گیرد، این افراد هم باید به پزشک مراجعه کنند.

این جراح ستون فقرات در ادامه گفت: دردهای کمری که خیلی خطرناک نیستند دردهایی هستند که بیمار با فعالیت پیدا می کند و هنگامی که دراز می کشند می توانند نفس بکشند، این موردی ندارد اما اگر دراز بکشند، کمر خشک شود و وول بزند باید به پزشک مراجعه کنند؛ حتی کسانی که دردی بیشتر از ۶ روز را تحمل می کنند هم باید به پزشک مراجعه کنند.

وی در پایان درباره خصوص علت رگ به رگ شدن کمر اظهارداشت: افرادی که دارای گودی گمر هستند و یا گهگاهی دچار گرفتی کمر یعنی فشاری روی کمر ایجاد می شود، می شوند باید به پزشک مراجعه داشته باشند تا حرکات اصلاحی انجام دهند تا گودی کمرشان رفع شود.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx