آیا احساس طرد وجود دارد؟ / چگونه آن را مدیریت کنیم

آی زندگی_ برای ارتقاء در محل کار نادیده گرفته شده اید. به نظر می رسد که شریک زندگی شما تمایلی به معرفی شما به دوستان خود ندارد. اینستاگرام دوستانی را نشان می‌دهد که بدون شما برای نوشیدنی دور هم جمع می‌شوند. طرد شدن یک احساس بسیار دردناک و قدرتمند است.

پژوهشی که توسط روانشناس مارک لیری، یکی از اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه دوک انجام شد، اخیراً این نظریه را مطرح کرد که احساسات ما با شش نوع رویداد آسیب می بینند: انتقاد، خیانت، جدایی فعال (مانند جدایی)، جدایی منفعل (حذف شدن). ) قدردانی نشدن و مسخره شدن.

ماری فریزر، هیپنوتراپیست بالینی می گوید: پاسخ احساسی به طرد شدن بسیار زیاد است، زیرا این یکی از عمیق ترین ترس های انسانی ما است. او می افزاید: «رد کردن همچنین می تواند به معنای «تغییر» باشد و مغز تغییر را به دلیل عدم اطمینانی که به همراه دارد دوست ندارد.

فریزر می گوید که واکنش شدید ما به روزهایی برمی گردد که انسان ها برای بقا، سرپناه، گرما، غذا، امنیت و اجتماع به قبیله خود وابسته بودند.

«وظیفه مغز این است که ما را تا زمانی که ممکن است در این سیاره ایمن نگه دارد. در دوران جمع‌آوری شکارچیان، طرد شدن توسط قبیله به احتمال زیاد کشنده بود، زیرا بعید بود که در خارج از آن زنده بمانیم.

“مغز ما نمی تواند بین یک تهدید واقعی یا درک شده تمایز قائل شود و به همین دلیل است که واکنش عاطفی ما به طرد شدن بسیار حاد است. این سیستم عصبی را بی نظم می کند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx