روی شکم خوابیدن نوزاد

چه زمانی کودک می‌تواند روی شکم خود بخوابد؟

نوزادان باید به پشت بخوابند تا خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد کاهش یابد. اما هنگامی که کودک بتواند روی شکم خود بغلتد و به پشت خود بازگردد، خوابیدن به سمت شکم برای او کاملاً خوب است. با این حال، متخصصان همچنان توصیه می‌کنند که نوزادان را تا ۱۲ ماهگی به پشت بخوابانید.

به گزارش آی زندگی، به نظر می‌رسد بسیاری از نوزادان ترجیح می‌دهند روی شکم خود بخوابند.

راحت‌تر است
اگر کودک شروع به خوابیدن روی شکم کرده است، به احتمال زیاد یک مزیت بزرگ از این وضعیت جدید وجود دارد: آنها آن را دوست دارند! غلت زدن روی شکم هنگام خواب بسیار معمول است. برای خیلی‌ها راحت‌تر از به پشت خوابیدن است.

چرخه‌های خواب طولانی‌تر
نوزادانی که به طور طبیعی روی شکم می‌خوابند، مدت زمان بیشتری می‌خوابند.

خطرات خوابیدن نوزاد روی شکم در سن کم
قرار دادن نوزاد روی شکم برای خوابیدن در سن کم نه تنها زیر پا گذاشتن توصیه‌های رایج است، بلکه می‌تواند عواقب بدی نیز داشته باشد.

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد 
اگرچه ثابت نشده است که خوابیدن بر روی شکم به طور مستقیم باعث سندرم مرگ ناگهانی نوزاد می‌شود، اما در شش ماه اول زندگی که نوزادان به ویژه آسیب‌پذیر هستند، این یک عامل خطر است.

خفگی
اگر نوزاد بدون کنترل کافی سر را روی شکم خود بغلتاند، می‌تواند راه‌های هوایی خود را مسدود کند، که می‌تواند خطر خفگی داشته باشد.

تنفس مجدد
وقتی نوزادان روی شکم می‌خوابند، ممکن است سعی کنند هوای محبوس شده در رختخواب را دوباره تنفس کنند، که می‌تواند منجر به تجمع دی‌اکسید‌کربن و سطوح پایین اکسیژن شود.

گرم شدن بیش از حد
تحقیقات نشان می‌دهد که خوابیدن بر روی شکم ممکن است توانایی انتشار گرما و تنظیم دمای بدن را در میان نوزادان کم وزن مهار کند. و می‌تواند منجر به گرمازدگی شود که یکی دیگر از عوامل خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد است. 
برای کاهش خطر گرمازدگی، یک پتوی سبک وزن بر روی کودک قرار دهید، سر و صورت او را بدون پوشش نگه دارید و مراقب علائمی باشید که کودکتان هنگامی که خیلی گرم است نشان می‌دهد.

انسداد راه هوایی فوقانی
بسیاری از والدین فکر می‌کنند که نوزادانی که روی شکم می‌خوابند احتمال کمتری دارد که تنفس کنند یا اگر هنگام خوابیدن روی شکم آب دهان خود را بیرون بیاورند، به طور تصادفی مایع را به ریه‌ها برمی‌گردانند. اما برعکس این موضوع صادق است.

منبع:سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx