فشار خون بالا

ارتباط فشار خون بالا با بستری شدن ناشی از کووید

تأثیر فشار خون بالا بر بیماری COVID-19  و میزان بستری شدن؛ بدون در نظر گرفتن سایر شرایط مزمن مانند دیابت، نارسایی قلبی یا بیماری کلیوی تایید شده است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از harvard،یک مطالعه جدید نشان می دهد که فشار خون بالا  تا بیش از دو برابر خطر بستری شدن در بیمارستان به علت کووید-۱۹ نوع اومیکرون را افزایش می دهد، علی رغم واکسیناسیون کامل و دوز تقویت کننده.

این مطالعه که در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۲ توسط مجله Hypertension به صورت آنلاین منتشر شد، داده‌های ۹۱۲ بزرگسال مبتلا به COVID-۱۹ در لس آنجلس را از دسامبر ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کرد.

همه‌ی شرکت کننده ها حداقل سه دوز واکسن mRNA COVID-۱۹ دریافت کرده بودند.

نوع اومیکرون ویروس برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۱ در ایالات متحده شناسایی و تا ژوئیه ۲۰۲۲ هفت نوع آن کشف شده بود.

نزدیک به ۱۶٪ از شرکت کنندگان به دلیل COVID-۱۹ نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند و بیش از ۸۶٪ از آن ها فشار خون بالا داشتند.

تأثیر فشار خون بالا بر بیماری شدید COVID-۱۹ بدون سایر شرایط مزمن مانند دیابت، نارسایی قلبی یا بیماری کلیوی تایید شده است.

کنترل فشار خون بالا

از هر سه بزرگسال آمریکایی یک نفر فشار خون بالا دارد.

بسیاری از مردم که از نظر پزشکی فشار خون بالا دارند، حتی نمی‌دانند که به آن مبتلا هستند، زیرا فشار خون بالا هیچ علامت هشدار دهنده‌ای ندارد.

اما زمانی که فشار خون بالا با سطح غیرطبیعی کلسترول و قند خون باشد، آسیب به شریان‌ها، کلیه‌ها و قلب به طور تصاعدی افزایش می یابد.

خوشبختانه تشخیص و درمان فشار خون بالا ساده است.

 

3 2 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx