آیا قهوه به شما انرژی اضافی می‌دهد؟

به گفته محققان قهوه به شما انرژی اضافی نمی‌دهد بلکه حالتی شبیه وام گرفتن در بدن ایجاد کرده که باید با خوابیدن پرداخت شود.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، دکتر اما بکت از دانشگاه نیوکسل انگلیس می‌گوید خوردن قهوه صبح هنگام انرژی اضافی را به بدن نمی‌دهد بلکه ماده شیمیایی به نام آدنوزین را در بدن مسدود کرده و از خواب آلودگی جلوگیری می‌کند.

اما در نهایت آدنوزین به گیرنده خود متصل شده و باعث خواب آلودگی و خوابیدن در ما می‌شود.

به گفته خانم بکت «وام» احساس بیداری باید در نهایت با خواب جبران شود چراکه کافئین با مسدود کردن موقت ماده شیمیایی آدنوزین، خواب آلودگی را از بین می‌برد.

این ماده شیمیایی بخشی از سیستمی است که چرخه خواب و بیداری ما را تنظیم می‌کند و سطح آن در طول روز افزایش می‌یابد زیرا زمانی که انرژی توسط سلول‌های ما استفاده می‌شود به عنوان یک محصول جانبی آزاد می‌شود.

در نهایت آدنوزین به گیرنده خود – بخشی از سلول‌هایی که سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند – متصل شده وبه سلول‌ها می‌گوید سرعت خود را کاهش دهند و باعث می‌شود ما احساس خواب‌آلودگی و خواب آلودگی کنیم.

به گفته وی اما یک مشکل وجود دارد. این مداخله کوچک کافئین در حالی که احساس انرژی می‌کند، بیشتر به جای ایجاد انرژی جدید، وام احساس بیداری است چراکه کافئین برای همیشه متصل نمی‌شود و آدنوزینی که مسدود می‌کند از بین نمی‌رود.

بنابراین در نهایت کافئین تجزیه می‌شود، گیرنده‌ها و تمام آن آدنوزینی که منتظر بوده و ایجاد می‌شود رها شده و احساس خواب‌آلودگی باز می‌گردد.

بنابراین، بدهی شما به کافئین همیشه در نهایت باید بازپرداخت شود، و تنها راه واقعی برای بازپرداخت آن خوابیدن است.

دکتر بکت توضیح داد که در هنگام خواب، سطح آدنوزین کاهش می‌یابد زیرا انرژی کمتری مصرف می‌کنیم، به این معنی که صبح با احساس سرزندگی از خواب بیدار می‌شویم.

او گفت که نوشیدن قهوه در اواخر روز، زمانی که آدنوزین بیشتری در بدن وجود دارد، ممکن است قوی‌تر از یک فنجان صبحگاهی باشد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌تواند با طول عمر بیشتر مرتبط باشد.

محققان دریافتند دو تا سه فنجان در روز با احتمال مرگ ۲۷ درصد کمتر در مقایسه با افرادی که اصلاً نوشیدنی نمی‌نوشیدند مرتبط است.

این یافته‌ها که در مجله اروپایی قلب و عروق چاپ شده است، در مورد انواع آسیاب شده، فوری و بدون کافئین بوده و محققان می‌گویند مصرف قهوه باید بخشی از یک سبک زندگی سالم در نظر گرفته شود.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx