ورزش

بهترین تمرینات ورزشی برای هر دهه از زندگی شما چیست؟

بالا رفتن سن می‌تواند یک تجربه شگفت انگیز باشد، به خصوص برای افرادی که در طول زندگی خود ورزش می‌کنند و بدنشان را سالم نگه می‌دارند؛ پس بهتر است بهترین تمرینات ورزشی برای هر دوران را بشناسیم.

به گزارش آی زندگی و به نقل از eatthis؛ دانستن شرحی از بهترین تمرینات ورزشی برای همه ما مفید است. در حالی که ورزش می‌تواند با افزایش سن به حفظ سلامتی تان کمک کند، اما بهتر است بدانید که چه نوع ورزش و فعالیت‌های بدنی برای بدن شما مناسب است تا از مشکلات یا آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

چه در ۲۰ سالگی، ۳۰ سالگی، ۴۰ سالگی، ۵۰ سالگی یا ۶۰ سالگی به بالا باشید، از تمرینات متناسب با سن تان می‌توانید استفاده کنید.

۲۰ سالگی : پیاده روی لانگژ

پیاده روی لانگژ

اولین چیزی که در لیست تمرینات دههٔ بیست سالگی شما قرار دارد، پیاده روی لانگژ است.

این تمرین به شما کمک می‌کند تا عملکرد و قدرت یک‌طرفه پا، تقویت هیپرتروفی پا و تمرینات قدرتی در طول تمرین‌هایتان را افزایش دهید.

برای انجام این حرکت، پاها به اندازه عرض شانه باز کنید. با یک پا به جلو بروید و یک لحظه مکث کنید. سپس پای دیگر خود را به سمت بالا حرکت دهید تا با پای جلویی روبرو شوید. این حرکت را به طور متناوب ادامه دهید. سه ست ۳۰ تا ۴۵ ثانیه ای انجام دهید.

دهه ۳۰ سالگی: اسکات با دمبل

اسکات با دمبل

در این دهه باید حرکات قدرتی و حرکات محرک قلبی انجام شود.

برای شروع، در هر دست یک دمبل بگیرید. وزنه‌ها را روی شانه‌ها و کنار گوش‌هایتان قرار دهید. پاهای خود را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید. وقتی در موقعیت مناسب قرار گرفتید، در حالت اسکات پایین بیایید. سپس به حالت ایستاده برگردید و و دست‌های خود را کاملاً باز کنید. سه ست ۸ تا ۱۲ تکرار برای شما مناسب است.

۴۰ سالگی: دد لیفت

دد لیفت

با افزایش سن، ممکن است عادات کم تحرک بیشتری داشته باشید. این شرایط می‌تواند منجر به ضعیف شدن عضلات سرینی و وضعیت نامناسب شود. ددلیفت  به دلیل فعال کردن بزرگ‌ترین ماهیچه‌های شما و افزایش قدرت عملکردی بسیار موثری دارند.

سه ست ۶ تا ۱۰ تکراری را انجام دهید.

دهه ۵۰: حرکات تعادلی با دمبل

حرکات تعادلی  با دمبل

با رسیدن به ۵۰ سالگی، تعادل و هماهنگی شما ممکن است کم شود، بنابراین تمرکز بر تمرینات کاربردی برای حفظ استخوان‌های قوی و تعادل بسیار مهم است.

برای این حرکت یک دمبل را بردارید و تا مسافت معینی، به جلو بروید. وقتی به نقطه پایان رسیدید، وزنه را زمین بگذارید و استراحت کنید. سپس، دوباره آن را انجام دهید.

هر بار در ست‌های سه تایی به مدت ۴۵ ثانیه راه بروید.

60 سال به بالا: حرکت برد داگ (bird dog)

حرکت برد داگ

وقتی به دهه ۶۰ سالگی به بالا می‌رسیم، باید مطمئن شویم که به طور مداوم روی تعادل، تحرک و وضعیت بدن خود کار می‌کنیم.

این حرکت برای تقویت عضلات باسن، هسته، پشت استفاده می شود. علاوه بر این، این ورزش باعث بهبود وضعیت بدنی، افزایش دامنه حرکتی شما و تسکین کمردرد می‌شود.

سه ست ۱۲ تا ۱۵ تکرار را انجام دهید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx