جدیدترین روش تشخیص پیری زودرس!

محققان دانشگاه نیوکاسل انگلیس موفق شدند از طریق آزمایش سواب جدید و متفاوت، تشخیص دهند که آیا پوست شما در حال پیری زودرس است یا خیر.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، «مارک بیرچ ماچین» پروفسور پوست مولکولی دانشگاه نیوکسل و موسس Skin Life Analytics که این روش را ابداع کرده می‌گوید پوست طی 30 تا 40 روز آسیب می‌بیند{پیر پوستی}.

به گفته وی اما ابتدا در لایه‌های زیرین خود را نشان داده و سپس به سطح پوست می‌رسد و کاری که با آزمایش سواب آنها انجام می‌دهند آزمایش بارکد مانند از استرس پوست یک ماه قبل از وقوع است.

در واقع آنها با آزمایش سواب جدید، تشخیص می‌دهند که آیا DNA سلول پوست شما در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی و یا حتی کمبود خواب آسیب دیده است یا خیر.

بنابراین با ردیابی آسیب DNA پوست،مداخلات محافظتی برای کمک به کاهش آسیب شروع شده و مانع از پیرپوستی می‌شوند.

گفتنی است وقتی شما جلوی آینه چین و چروک را می‌بینید، یعنی کمی دیر شده و کار زیادی نمی‌توانید برای جوان شدن آن انجام دهید.

اما تشخیص پیری زودرس آنهم یک ماه تا 45 روز زودتر می‌تواند کمک کننده باشد.

تشکیلات Skin Life Analytics متعلق به دانشگاه نیوکاسل آزمایش سواب را بعد از 15 سال تحقیق ابداع کرده است که از ناحیه گونه یا صورت انجام می‌شود.

نمونه دریافتی به متخصصان در آزمایشگاه ارسال شده تا ببینند آیا میتوکندری – باتری قابل شارژ سلول پوست – آسیب دیده است یا خیر.

از این طریق آنها می‌توانند پیری زودرس را تشخیص دهند و افراد را تشویق به استفاده از کرم ضد آفتاب با درصد بالاتر و یا مشخص کردن مناطقی که باید درمان شوند، کنند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags:
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx