نوشیدنی پروف چیست و چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟

این روزها تبلیغات در مورد نوشیدنی به‌نام پروف زیاد است و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی در مورد فواید آن برای کاهش وزن مطالب مختلفی دیده می‌شود. اما این نوشیدنی چیست و آیا می‌توان در رژیم غذایی روزانه گنجاند؟!

به گزارش آی‌زندگی، پروف، نوشیدنی است که از ترکیب قهوه اسپرسو خنک همراه یخ و مقداری پودر پروتئین تهیه می‌شود. واژه پروف (Proffe) از ترکیب دو کلمه پروتئین (Proteine) و قهوه (Coffee) تشکیل شده ‌است. علاوه بر انواع پودر پروتئین که برای بهبود عملکرد بدن و تقویت عضلات ورزشکاران کاربرد دارد، بعضی از انواع پودر پروتئین برای کاهش وزن نیز بسیار موثر است. برخلاف قهوه، پروف نوشیدنی است که خنک میل می‌شود و به همین‌ دلیل می‌تواند جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی در روزهای گرم باشد. اما نوشیدنی پروف چه فوایدی دارد؟!

ایجاد احساس سیری 

به‌طور کلی، پودرهای پروتئین با منشا گیاهی یا حیوانی روند جذب پیچیده‌تری نسبت به چربی‌ها یا نشاسته دارند و در نتیجه جذب آنها نیاز به سوخت‌وساز بیشتر انرژی در بدن خواهد داشت. از همین‌رو، نوشیدنی پروف در مقایسه با قهوه معمولی باعث می‌شود مقدار کالری بیشتری در بدن مصرف شود. همچنین پروتئین‌ها احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کنند و ضعف بین وعده‌های غذا و تمایل به ریزه‌خوری کاهش پیدا می کند. البته برای بهره‌مندی از تاثیر این نوشیدنی در کاهش وزن نباید از خامه، شیر پرچرب و شکر در تهیه آن استفاده کرد.

تامین انرژی

این نوشیدنی که از قهوه تهیه می‌شود، یک محرک طبیعی است. قهوه پروتئینه انقباضات عضلانی برای مقابله موثر با خستگی را بهبود می‌بخشد. پس از ورزش، دریافت کافی پروتئین روند بازیابی بدن و احساس سیری را افزایش می‌دهد. دریافت مقدار بالای کافئین نیز بر سیستم اعصاب مرکزی تاثیر می‌گذارد و توانایی تمرکز و هوشیاری را تقویت می‌کند.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx