درمان آلرژی غذایی با باکتری بد بوی بوتیرات

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه شیکاگو دریافتند بوسیله باکتری بوتیرات می‌توان بر آلرژی غذایی غلبه کرد اما مشکل عمده بدبو بودن باکتری است.

محققان مذکور متوجه شدند «میسل‌های پلیمری» قادر به درمان آلرژی بادام زمینی در موش است و به همین خاطر معتقدند می‌تواند در برابر تمام آلرژی‌ها و التهاب‌های غذایی موثر باشد.

اما مشکل بزرگ رساندن دارو به روده افراد است.

این محققان متابولیت‌هایی که باید مرکز داروی خوراکی باشند را با بو و مزه‌ای شبیه مدفوع سگ و یا کره فاسد توصیف کرده که چشم انداز جالبی ندارد.

البته آنها سیستم ارسال را با استفاده از ماده شیمیایی به نام بوتانویلوکسی اتیل متاکریلامید ساخته و معتقدند می‌تواند بو و طعم بد دارو را پنهان کرده و خوش طعم سازد.

اگرچه آزمایش اولیه روی آلرژی آجیل متمرکز بوده، اما محققان دانشگاه شیکاگو امیدوارند بتوانند از آن به عنوان پایه درمان همه آلرژی‌های انسانی و برخی بیماری‌های التهایب استفاده کنند.

دکتر جفری هادل از محققین این پروژه منتشر شده در NeuroscienceNews گفت ما فکر کردیم چرا متابولیت‌هایی مانند بوتیرات که میکروبیوم سالم تولید می‌کند را به داخل بدن ارسال نکنیم.

آنها بوتیرات را به عنوان یک باکتری کلیدی در میکروبیوم معده شناسایی کردند که به حفظ پوشش روده کمک می‌کند.

فردی که فاقد بوتیرات در معده خود است، اجازه می‌دهد تا غذای نیمه هضم شده از روده خارج شود و باعث واکنش سیستم ایمنی بدن شده و منجر به واکنش آلرژیک می‌شود.

بوتیرات نقش کلیدی در اطمینان از ایجاد تحمل بدن نسبت به غذاها دارد. افرادی که فاقد آن در میکروبیوم خود هستند، قادر به هضم صحیح برخی از غذاها نیستند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx