تخم مرغ

توصیه‌های غذایی برای کاهش چربی‌ بدن

به گزارش آی‌زندگی، زمینه ژنتیک، بی‌تحرکی و اختلالات متابولیک از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش وزن و چاقی هستند که گاه رسیدن به تناسب اندام بسیار دشوار می‌شود. اما در کنار اصلاح عادت های غذایی و گنجاندن ورزش در برنامه روزانه می‌توان از چند ترفند موثر نیز در این زمینه کمک گرفت.در ادامه این مطلب به ۵ توصیه موثر در کاهش چربی های بدن اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از:

۱. سیب بخورید
مطالعات نشان می‌دهد سیب خواصی دارد که روند کاهش وزن را تسهیل می‌کند و برای افراد چاق مفید است زیرا این میوه به‌دلیل وجود فیبر فراوان، کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها به حذف چربی‌ها کمک می‌کند. فیبرها عملکرد سیستم گوارش را تسهیل کرده و احساس سیری طولانی ایجاد می‌کنند که در نتیجه تمایل به ریزه‌خوری و دریافت کالری کاهش پیدا می کند. البته خوردن سیب همراه با پنیر یا ماست به‌عنوان منبع پروتئین می‌تواند صبحانه ایده‌آل باشد.

۲. شکر را کنار بگذارید
یکی از اصول تغذیه متعادل، پرهیز از شکر سفید و جایگزینی با قندهای طبیعی مانند میوه‌هاست. حذف شکر علاوه بر حفظ سلامت به کاهش بافت چربی نیز کمک می‌کند. البته خوراکی‌‌های حاوی شکر سفید مانند مربا، بیسکوییت، شیرینی‌جات باید کنار گذاشته ‌شود و از عسل یا شیره میوه برای طعم‌دهی به خوراکی‌ها استفاده کرد.

۳. چای سبز بنوشید
چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌های دیورتیک است که در رژیم‌های لاغری توصیه می‌شود. این نوشیدنی حاوی مقدار بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها به‌نام کاتچین است که در کنار وجود کافئین به کاهش وزن کمک می‌کند. بهترین روش برای بهره‌مندی از این خواص، نوشیدن چای سبز در حالت ناشتا است که اگر چند قطره آب لیموترش نیز اضافه شود، تاثیر بهتری خواهد داشت.

۴. نوشیدن آب را فراموش نکنید
نوشیدن آب کافی برای دفع چربی‌ها و مواد زائد بدن ضروری است زیرا عملکرد سیستم گوارش بدن را تسهیل می‌کند. نیاز روزانه بدن به آب حدود ۵/۱ تا ۲ لیتر آب است که حتی در هوای سرد نیز باید به این نکته توجه کرد. البته می‌توان از دمنوش‌های گیاهی اما بدون شکر برای تامین آب بدن نیز استفاده کرد.

۵. تخم‌مرغ را در رژیم غذایی بگنجانید
تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است که مقدار چربی بیشتر از ۵ گرم ندارد و برخلاف تصور باعث افزایش کلسترول خون نمی‌شود. گنجاندن تخم‌مرغ در رژیم غذایی علاوه بر تامین نیاز بدن به پروتئین و بسیاری از دیگر ریزمغذی‌ها و چربی‌های مفید به روند کاهش وزن نیز کمک می‌کند؛ البته به‌شرطی که در طبخ آن از کره یا روغن استفاده نشود.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx