تسکین درد عضلانی

چگونه دردهای عضلانی ناشی از کووید۱۹ را تسکین دهیم

درد عضلانی از جمله علائم کمتر شناخته شده کووید۱۹ است. نوع و درجه درد می‌تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.

به گزارش آی‌زندگی، درد عضلانی به طیف وسیعی از احساساتی که افراد در یک یا چند عضله بدن تجربه می‌کند اشاره دارد. می‌تواند از دردهای عمیق و ثابت تا گزش شدید متناوب متغیر باشد. برخی از افراد در سراسر بدن خود درد دارند، در حالی که در برخی دیگر درد به نواحی خاصی محدود می‌شود.

چرا کووید۱۹ باعث دردهای عضلانی می‌شود؟

پزشکان دقیقاً نمی‌دانند که چرا هر بیماری ویروسی، از جمله کووید، منجر به درد عضلانی می‌شود. عوامل احتمالی که ممکن است پشت سر هم کار کنند، شامل استرس فیزیکی است که بیماری بر بدن وارد می‌کند.عدم تعادل الکترولیت‌هایی مانند پتاسیم و سدیم که برای سلامت ماهیچه‌ها مهم هستند، ناشی از اثرات ویروس بر کلیه‌ها. و حتی از هم پاشیدگی عضله ناشی از دراز کشیدن در رختخواب و حرکت نکردن.یکی دیگر از عوامل احتمالی التهاب است که می‌تواند به هر قسمت آسیب دیده بدن آسیب وارد کند. و از آنجایی که کووید۱۹ به عنوان یک پاسخ التهابی در سراسر بدن شناخته شده است، منطقی است که ماهیچه‌ها در امان نمانند.

بهترین راه برای درمان دردهای عضلانی ناشی از کووید۱۹ چیست؟

هنگامی که دردهای عضلانی برای اولین بار در طول دوره کووید۱۹ ظاهر می‌شود، بیماران می‌توانند با مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن در خانه به دنبال تسکین باشند. درد هر فرد متفاوت است، بنابراین آنچه به او کمک می‌کند منحصر به فرد است. به عنوان مثال، برخی از افراد با گرفتن دوش آب گرم احساس بهتری دارند، در حالی که برخی دیگر با بسته‌های سرد تسکین می‌یابند. برخی می‌خواهند صاف دراز بکشند در حالی که برخی دیگر هنگام نشستن در صندلی احساس راحتی بیشتری می‌کنند.هنگامی که فرد از کووید۱۹ بهبود می‌یابد، درد عضلانی معمولا ناپدید می‌شود. البته می‌تواند برای مدت کوتاهی به دلیل بی‌حالی ناشی از روزهای استراحت باقی بماند.

افرادی که به عنوان بخشی از کووید طولانی مدت دچار دردهای عضلانی مداوم می‌شوند باید برای فیزیوتراپی یا کاردرمانی برای تقویت و کشش ماهیچه‌ها ارجاع شوند. مصرف داروهای تسکین‌دهنده درد یا مصرف داروهای قوی تجویزی، و طب سوزنی و ماساژ نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

یک تفاوت بین درد عضلانی ناشی از آسیب یا یک بیماری دیگر نسبت به دردهایی که به عنوان بخشی از کووید طولانی ایجاد می‌شوند این است که در مورد اولی، ممکن است محدودیت‌هایی در دامنه حرکت یا محدودیت‌هایی در مورد سرعت بازگشت فرد به فعالیت‌های قبلی وجود داشته باشد. اما در مورد کووید طولانی‌مدت صدق نمی کند.اگرچه برخی افراد متوجه می‌شوند که برای جلوگیری از خستگی یا تنگی نفس باید حرکات خود را با سرعت انجام دهند.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx