طب سنتی داروی گیاهی

راهکارهای طب سنتی برای مقابله با آلودگی هوا چیست؟

رئیس دانشکده طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی قم با توصیه به پرهیز از تردد و فعالیت افراد در ایامی که آلودگی هوا شدت می‌یابد،گفت: در این ایام افراد باید از ماسک‌‌های مناسب استفاده کنند.

به گزارش آی‌زندگی، دکتر فاطمه نوجوان به افزایش آلایندگی هوا طی روزهای اخیر اشاره و اظهار داشت: در درجه اول توصیه می‌شود افراد تا می‌توانند از این هوای آلوده دوری کرده و در صورت امکان در این ایام که آلودگی هوا شدت می‌یابد از شهرها به سمت مناطق خوش آب و هواتر مسافرت کنند و در غیر این صورت تا حد ممکن در منزل مانده و از تردد و فعالیت در هوای آلوده پرهیز کنند و در زمان تردد هم از ماسک‌های مناسب استفاده کنند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، رئیس دانشکده طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اما هم‌وطنانی که امکان رفتن به مناطق با آب‌وهوای پاکیزه را ندارند، با توجه به تقدم اصل پیشگیری بر درمان با رعایت چند توصیه‌ ساده می‌توانند تا حد زیادی از عوارض فراوان آلودگی هوا پیشگیری کنند.

وی به عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت آلودگی هوا اشاره و عنوان کرد: از جمله عوارض کوتاه‌مدت نظیر خارش، سوزش و گزش مخاط راه‌های تنفسی و چشم، سرفه، عطسه و آبریزش بینی، خشکی پوست، سر درد، تغییرات خلق‌وخو به سمت ایجاد خشم، عصبانیت و تحریک‌پذیری و عوارض درازمدت مانند خستگی، ضعف زودرس، کاهش فعالیت‌های مغزی مانند توجه و حافظه، افسردگی، اسپاسم عضلانی، گرفتگی عروق و اختلالاتی از این‌ دست هستند.

دکتر نوجوان در ادامه به بیان توصیه‌هایی جهت پیشگیری از عوارض آلودگی هوا اشاره و ابراز کرد: پرهیز از استشمام عطرهای گرم و تند و محرک؛ پرهیز از سیگار، قلیان، سموم و حشره‌کش‌ها و پرهیز از مواردی که باعث ضعف می‌شوند مانند کم‌خوابی، دیر خوابیدن در شب، تنش‌های روحی، فعالیت زیاد جسمی و جنسی اقداماتی هستند که می‌توانند در برابر آلودگی هوا مثمر ثمر باشند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx