شیوه عملکرد دیدنی انواع رولپلاک را مشاهده کنید! +فیلم

به گزارش آی زندگی، بسیاری از تکنسین‌ها و آدم‌های فنی از رولپلاک استفاده کرده، بدون اینکه بدانند وقتی در حال پیچ کردن هستند، چه اتفاقی رخ می ‌دهد.

در این ویدئو پشت پرده رولپلاک را می‌بینید که چگونه داخل اجسام مختلف رفته و با قابلیت خود محکمی، به بدنه جسم مورد نظر می‌چسبد.

رولپلاک  Rawlplug قطعه‌ای از جنس فیبر یا پلاستیک است و نوعی بند محسوب می‌شود که برای ممکن‌ساختن اتصال پیچ به موادی که متخلخل یا شکننده هستند یا بدون رولپلاک وزن شیء را تحمل نمی‌کنند استفاده می‌شود. رولپلاک نوعی بَست است که برای مثال به پیچ‌ها اجازه می‌دهد در دیوارهای بنایی‌شده نصب شوند. اولین رولپلاک توسط جان جوزف رالینگز در سال ۱۹۱۱ اختراع شد و تحت نام رال‌پلاگ  Rawlplug به فروش رسید. گفته می‌شود مشکلی که در تعمیر موزه بریتانیا وجود داشت منجر به پایه‌گذاری شرکت رال‌پلاگ شد. لازم بود لوازم الکتریکی بدون ایجاد آسیب به دیوار متصل شوند. این کار با استفاده از روش‌های قدیمی که در آن دیوار را سوراخ می‌کردند و چوبی در آن می‌گذاشتند و سپس پیچ را داخل چوب می‌بستند کار ساده‌ای نبود، جان رالینگز که یکی از پیمانکاران ساختمان بود مشکل را با اختراع رولپلاک که پیچ داخل آن می‌پیچید حل کرد. اختراع او بر پایهٔ انبساط استوار بود، به این صورت که هر پیچی یک پلاگ متناسب با خودش داشت که پس از پیچیده‌شدن پیچ در آن به بیشینهٔ اندازهٔ خود می‌رسید.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx