همسایگان پر سر و صدا عامل بیماری قلبی شما هستند!

از نظر علمی ثابت شده است که همسایگان پر سر و صدا، آزاردهنده‌ترین مزاحمان صوتی بوده که می‌تواند منجر به بیماری قلبی در شما شوند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، محققان کانادایی با بررسی تاثیر صدای همسایگان روی ساکنان دریافتند که صدای ضربه مانند کوبیدن پا از بالا، آزار دهنده ترین بوده و این گونه نویزها باعث می‌شود تا فرد بیدار مانده و با کمبود خواب دچار بیماری قلبی شود.

بر اساس این تحقیق با پرجمعیت تر شدن منطقه، مشکلات افراد بیشتر هم می‌شود.

محققان کانادایی همچنین کفتند صداهایی مانند کوبیدن پا و افتادن اجسام خودانگیختگی فرد را تحریک کرده و ضمن تاثیر بر خواب، منجر به ناراحتی قلبی می‌شود.

شورای ملی تحقیقات کانادا آزمایش هایی را برای بررسی تأثیر انواع مختلف آلودگی صوتی شهری بر ساکنان ساختمان انجام داد.

با افزایش تراکم جمعیت مناطق شهری طی دهه های گذشته و افزایش دورکاری از اوایل سال ۲۰۲۰، تصور می‌شود که این مشکل در آینده بدتر خواهد شد.

به گفته بیمه چرچیل، در سال مالی گذشته، ۴۵۰ هزار شکایت از سر و صدا به شوراها در سراسر انگلیس ارسال شد که برابر با یک شکایت در هر ۷۰ ثانیه است.

این ۱۰ درصد بیشتر از زمان قبل از همه گیری در سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ با افزایش نزدیک به ۷۰ هزار شکایت در دو سال است.

محققان مذکور در کانادا، کره و آلمان موقعیتی شبیه به اتاق نشیمن ایجاد کردند و صدای رها شدن اشیا و راه رفتن افراد را ضبط کردند.

سپس شرکت کنندگان در مطالعه با استفاده از بلندگو، هدفون و هدست واقعیت مجازی در معرض صداها قرار گرفتند و سطح تحریک خود را در مقیاس صفر تا ۱۰۰ رتبه بندی کردند.

در نتایج آن‌ها که در نشست انجمن آکوستیک آمریکا ارائه شد، مشخص شد که شرکت‌کنندگان صداهای ضربه‌ای را آزاردهنده‌تر از صداهای پیوسته، مانند موسیقی یا گفتار می‌دانستند.

مارکوس مولر تراپت، از این گروه تحقیقاتی گفت: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض چنین صداهای ناخواسته‌ای ممکن است به طور بالقوه منجر به مشکلات قلبی عروقی و اختلال خواب شود.

با وجود این، محققان دریافتند که صدای افرادی که با پای برهنه راه می‌روند، جزو الزامات فنی ساخت و ساز ساختمان نیست و امیدوارند نتایج آنها بتواند معماران و توسعه دهندگان ساختمان را آگاه کند و به آنها در ایجاد محیط های شهری قابل زندگی کمک کند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx