با طولانی‌ترین پل‌های جهان آشنا شوید!

بیش از ۳۰۰ پل طولانی در سراسر جهان وجود دارد که ۶ پل از بقیه طولانی‌تر هستند.

به گزارش آی زندگی، پل قانون در کادیز اسپانیا به طول ۳۰۸۲ متر در اندولس واقع شده و از خلیج کادیز می‌گذرد. این پل ۲۰۱۵ تکمیل شد.

 

 

پل بعدی پل اولند در جزیره اولند سوئد به طول ۶۰۷۲ متر واقع شده است و یکی از طولانی ترین پل های اروپا محسوب می‌شود. این پل ۱۵۶ دکل داشته و بعد از ۴ سال ساخت در ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۲ افتتاح شد.

 

پل مکیناک در میشیگان آمریکا به طول ۸۰۳۸ متر پل معلقی است که از تنگه مکیناک می‌گذرد و دو شبه جزیره پایین و بالای میشیگان را بعم وصل می‌کند. روزانه ۱۱۶۰۰ وسیله نقلیه از روی آن تردد می‌کند. این پل ۱۹۵۷ افتتاح شد.

 

پل واسکو دوگوما در لیسبون پرتغال به طول ۱۷۱۸۵ متر واقع شده و از رودخانه تاگوس گذشته و مونتیخو و ساکاوم را در منطقه لیسبون بزرگ و در نزدیکی پارک داس ناچیس به هم متصل می‌کند. این پل در ۴ آوریل ۱۹۹۸ افتتاح شد و طولانی‌ترین پل اروپا به طول 17.2 کیلومتر است.

 

پل بعدی پل اینچئون در کره جنوبی به طول ۲۱۳۸۰ متر است. پل اینچئون یک پل بتن آرمه است که پس از افتتاح آن در اکتبر ۲۰۰۹، به دومین رابط بین جزیره یونجونگ و اینچئون تبدیل شد. این یک پیوند ضروری در داخل کشور است، زیرا جزیره یونجونگ را به سرزمین اصلی شبه جزیره کره متصل می‌کند.

 

پل دانیانگ-کونشان واقع در جیانگ سو چین به طول ۱۶۴۸۰۰ متر طولانی‌ترین پل جهان محسوب می‌شود. طول آن ۱۶۴.۸کیلومتر است و بخشی از مهم‌ترین خط ریلی چین یعنی خط پرسرعت پکن- شانگهای است. این پل در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۱ افتتاح شد و به عنوان طولانی‌ترین پل جهان در کتاب گینس ثبت شده است. ارتفاع آن ۳۰ متر است و ۱۰ هزار نفر در ساخت آن مشارکت داشتند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx