غذا خوردن در بیرون از خانه

۶ نکته مهم برای غذا خوردن بیرون از خانه!

اگر به همراه دوستان تان به تماشای یک بازی فوتبال رفته‌اید و قصد دارید قبل از بازی و در پارکینگ در کنار هم غذا میل کنید؛ می‌توانید از این نکات سلامتی کمک بگیرید؛ ۶ نکته مهم برای غذا خوردن بیرون از خانه را جدی بگیرید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از  clevelandclinic؛ ۶ نکته مهم برای غذا خوردن بیرون از خانه را جدی بگیرید. چه در حال تماشای بازی فوتبال مهمی باشید و با خانواده  و دوستان جمع شده باشید؛ می‌توانید از مواد غذایی بهتر و سالم‌تری استفاده کنید.

کباب بپزید

اگر قصد دارید همبرگر بخورید چرا آن را کبابی نمی‌کنید. اگر به دنبال غذای سالم‌تری برای کباب کردن هستید مرغ را انتخاب کنید. به علاوه فلفل، پیاز، قارچ، آناناس یا سایر محصولاتی که از آن لذت می‌برید. آنها را با روغن زیتون و ادویه مرینت کنید تا طعم و مزه بیشتری پیدا کند.

کباب‌ها کالری کمتر و چربی اشباع کمتری نسبت به سایر گزینه‌های دارند.

پیش غذاهای سالم

حتی سالم‌ترین پیش‌غذاها نیز باید در حد اعتدال مصرف شوند تا جلوی غذای اصلی را نگیرند. می‌توانید از تخم مرغ، اسپاناکوپیتاس پر از اسفناج به عنوان پیش غذا استفاده کنید.

چیپس نخورید، اما سیب زمینی خوب است

سیب زمینی یک غذای اصلی است، اما برای سالم نگه داشتن آن، از چیپس و سالاد سیب زمینی با سس مایونز دوری کنید. آنها چربی و کالری بالایی دارند.

قسمت بیرونی سیب زمینی‌ها را  روغن زیتون بمالید، آنها را به صورت جداگانه در فویل آلومینیومی بپیچید و مستقیماً روی گریل بگذارید. مقداری سالسا، اسفناج سرخ شده، لوبیا سیاه و پنیر پارمزان در کنار آن قرار دهید.

سالاد ماکارونی سنتی را تغییر دهید

بهتر است از ماکارونی ۱۰۰ درصد گندم کامل یا هر غلات کامل دیگر و یا ماکارونی با لوبیا سبز استفاده کنید تا مواد مغذی بیشتری به بدن تان برسد.

به طور مثال سالاد پاستا سبزیجات ایتالیایی عالی است.

میان وعده هوشمندانه بخورید

اگر طرفدار میان وعده هستید، کالری روز شما ممکن است به سرعت بالا برود، بنابراین سعی کنید غذاهای سالم خود را با میان‌وعده‌های مغذی مانند ذرت بو داده، ذرت کبابی، کراکر با هوموس و سالاد میوه تازه ترکیب کنید.

از نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید

در این راستا می‌توانید از آب میوه‌های طبیعی و گازدار استفاده کنید.

ایمنی مواد غذایی را در نظر داشته باشید

گوشت و مرغ را در دمای ایمن بپزید.

  • ۱۴۵ فارنهایت برای پخت گوشت به صورت کامل.
  • ۱۶۰ فارنهایت برای گوشت چرخ کرده.
  • ۱۶۵ فارنهایت برای گوشی‌های طیور.
سایر روش‌های ایمنی غذا را فراموش نکنید:

بشقاب‌ها و ظروف را به خوبی تمیز کنید، محصولات را قبل از آماده‌سازی بشویید.

مواد غذایی با پروتئین بالا را می‌توانید تا یک ساعت در هوای گرم و دو ساعت در یخچال نگهداری کنید.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx