ایلان ماسک و توییتر

آینده توییتر با وجود ایلان ماسک چه می‌شود؟

ایلان ماسک بعد از تصاحب کامل توییتر در این شرکت تغییرات عجییب مدنظر قرار داده است. حالا سؤالی که چیش می‌آید این است که، آینده توییتر با وجود ایلان ماسک چه می‌شود؟

ماسک تاکید کرده که توئیتر «نمی تواند به یک منظره جهنمی رایگان برای همگان تبدیل شود». با این وجود، علائم اولیه امیدوار کننده نیستند.

به گزارش آی‌زندگیبه نقل از اکونومیست، «مارجوری تیلور گرین» نظریه پرداز توطئه که یک ترامپیست افراطی در مجلس نمایندگان امریکاست در تاریخ ۲۷ اکتبر از روحیه بالایی برخوردار بود. این نماینده جمهوریخواه کنگره در توئیتی نوشت: «آزادی بیان!» درست زمانی که «ایلان ماسک» سرانجام کنترل توئیتر را در دست گرفت. این نماینده بدان خاطر از آزادی بیان یاد کرد، زیرا جناح راست امریکا این گلایه را مطرح کرده که کنترل توئیتر بر انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی، نقض آزادی آنان است.
این موضوع تاثیر زیادی بر استفاده‌کنندگان از توئیتر دارد. کاربران زیادی بیش از افراد راستگرا حساب‌های کاربری چپگرایان را در توئیتر دنبال می‌کنند. با این وجود، زمانی که برای نخستین بار در ماه آوریل پیشنهاد خرید توئیتر از سوی ایلان ماسک مطرح شد نشریه «اکونومیست» نشان داد که چگونه مرکز ثقل توئیتر در حال تغییر به سمت جناح راست است. داده‌ها روند واضحی را نشان می‌دهند.

آینده توییتر

در چهار روز پس از مدتی که ماسک صاحب توئیتر شد، اعضای جمهوری خواه کنگره مجموعا حدودا ۴۷۰ هزار دنبال کننده یا به طور میانگین هر یک ۱۸۰۰ دنبال کننده به دست آوردند. افزایش تعداد دنبال کنندگان توئیتر در روز پس از نهایی شدن خرید آن توسط ماسک، بیشتر از نصف افزایش تعداد دنبال کنندگان در ماه آوریل بود.

تیلور گرین در چهار روز پس از توافق توئیتر با ماسک بیش‌ترین سود را در مقایسه با هر چهره جمهوری خواه کسب کرد: تعداد دنبال کنندگان صفحه رسمی او در توئیتر ۷ درصد افزایش یافت (حساب شخص او در ژانویه مسدود شده بود). «لورن بوبرت» یکی دیگر از نمایندگان جمهوری خواه که با «کیوانان» جریان راستگرای معتقد به نظریه توطئه در ارتباط است، با افزایش ۵ درصدی دنبال کنندگان مواجه شد.

برعکس برای نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و سنا تصاحب توئیتر توسط ماسک خبر بدی بود. نمایندگان دموکرات در سنا و مجلس نمایندگان در فاصله ۲۷ تا ۳۰ اکتبر ۴۲۰ هزار نفر از دنبال‌کنندگان خود را از دست دادند که به طور میانگین ۱۴۰۰ دنبال کننده از دست رفته برای هر یک از آنان بود. بیش‌ترین آسیب تصاحب توئیتر توسط ماسک متوجه بزرگترین چهره‌ها در جناح چپ بود. «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور، «الیزابت وارن» سناتور ارشد دموکرات و «برنی سندرز» سناتور چپگرا همگی بیش از ۳۵ هزار دنبال کننده‌شان در توئیتر را از زمان تصاحب آن پلتفرم توسط ماسک از دست داده‌اند (اگرچه این تعداد کم‌تر از ۱ درصد از دنبال کنندگان آنان را تشکیل می‌دهد).

آینده توییتر

این تغییرات احتمالا نتیجه پیوستن کاربران راستگرا به توئیتر و خروج کاربران چپگرا از آن پلتفرم بوده است. در ماه آوریل توئیتر اعلام کرد که تغییرات ناگهانی، ناشی از ایجاد و غیر فعال شدن حساب‌های کاربری در آن پلتفرم بوده است.

البته تعداد دنبال کنندگان حساب‌های دموکرات‌ها هم چنان از تعداد دنبال کنندگان حساب‌های جمهوری خواهان بیش‌تر است. بنابراین، اگر اتفاقی در حال روی دادن باشد متعادل شدن دنبال کنندگان حساب‌های جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در توئیتر است. با این وجود، موج پیوستن بیش‌تر کاربران جمهوری خواه به توئیتر می‌تواند تاثیرگذار باشد. ارزیابی «بلومبرگ» نشان داد که بیان یک «توهین نژادی» نامشخص در توئیتر پس از خریده شده آن پلتفرم توسط ماسک، ۱۴۰۰ درصد افزایش یافته و این واژه هر پنج دقیقه ۱۷۰ بار توئیت شده است. ماسک تاکید کرده که توئیتر «نمی تواند به یک منظره جهنمی رایگان برای همگان تبدیل شود». با این وجود، علائم اولیه امیدوار کننده نیستند.

منبع: فرارو

5 1 رای
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx