ویتامینی که ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف ویتامین B12 ‌ از طریق غذا یا مکمل‌ها می‌تواند تا میزان زیادی خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از eatthis،  بر اساس گزارش بنیاد پارکینسون، حدود یک میلیون نفر در ایالات متحده تحت تاثیر بیماری پارکینسون قرار دارند.

پس از آلزایمر، این شایع‌ترین بیماری تخریب کننده عصبی در جهان است.

علت دقیق مشکلات عصبی در پارکینسون مشخص نیست. با این حال، کارهایی وجود دارد که می‌توانید مانع از ابتلا به این بیماری شوید.

طبق یافته‌های مطالعه ای که در کنگره بین المللی بیماری پارکینسون و اختلالات حرکتی (MDS) منتشر شد، دریافت کافی ویتامین B12 یکی از این کارها است.

در تحقیقی از شرکت کنندگان دو مطالعه شامل ۸۰۹۶۵ زن از مطالعه سلامت پرستاران و ۴۸۸۳۷ مرد از مطالعه پیگیری متخصصان سلامت استفاده شد.

در این مطالعه عادات غذایی افراد و همچنین مکمل‌های مصرفی زیر نظر گرفته شد.

افراد این مطالعه فولات، ویتامین B6 و ویتامین B12 مصرف می‌کردند.

طبق پیگیری‌ها ۴۹۵ زن و ۶۲۱ مرد که در این مطالعات شرکت کرده بودند به بیماری پارکینسون مبتلا شده بودند.

پس از توجه به عوامل دیگری مانند سن شرکت کنندگان، تناسب اندام و جنبه‌های رژیم غذایی آنها مانند الکل ومصرف  لبنیات، آنها دریافتند که افرادی که ویتامین B12 بیشتری مصرف می‌کردند، کمتر به بیماری پارکینسون مبتلا شدند.

عملکرد بهینه اعصاب ضروری است. سطوح بالای هموسیستئین پلاسما برای عملکرد مغز و اعصاب مضر است و مصرف B12 باعث کاهش این سطوح می شود.

B12 در بسیاری از گوشت‌ها و محصولات لبنی یافت می‌شود، بنابراین کسانی که گیاه خوار هستند با کمبود این ویتامین مواجه می‌شوند.

بسیاری از مردم نیاز به مکمل B12 دارند.

علاوه بر این، هرکسی که بیماری‌های گوارشی مانند سلیاک، کرون یا کولیت دارد، B12 بسیار پایینی دارد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx