راه‌های از بین بردن ۸ نوع لکه از قهوه تا آدامس!

آشپزی همراه با کثیف کاری است و ممکن است لباس‌تان کثیف شود؛ برای از بین بردن این لکه های سمج از ترفندهای زیر استفاده کنید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از eatingwell،  لکه‌ها می‌توانند سرسخت باشند و پاک کردن آن‌ها سخت و طاقت فرسا است.  اما استفاده از دانش و تکنینک مناسب می‌تواند به شما کمک کند.

لکه‌ی قهوه و چای

برای پاک کردن قهوه یا چای، لکه را با آب سرد بشویید. لباس را در ظرفی پر از ۱ لیتر آب گرم، ۱/۲ قاشق چایخوری صابون ظرفشویی و ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید.

اگر لکه را از روی مبلمان یا فرش پاک می‌کنید، ۱/۲ قاشق چای‌خوری صابون ظرفشویی و سرکه سفید را با ۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید.

لکه‌ی میوه

تا جایی که می توانید باقی مانده میوه را  بدون مالش پاک کنید. بعد، حدود سه قسمت پراکسید هیدروژن را با یک قسمت مایع ظرفشویی ترکیب کنید. آن را روی لکه بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.

لکه‌ی شکلات

ناحیه مورد نظر را با مخلوطی از آب سرد و مواد شوینده لباسشویی بشویید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و سپس ۳۰ دقیقه دیگر در یک وان آب سرد خیس کنید. سپس بشویید. برای مبلمان روکش شده، آب سرد را مستقیماً روی لکه بریزید، سپس با یک پارچه تمیز و مواد شوینده ظرفشویی آن ناحیه را تمیز کنید.

لکه‌ی سس گوجه فرنگی

آب سرد را روی یک پارچه تمیز بمالید، آن را روی سطح بکشید و لکه را پاک کنید. سپس، یک تکه لیمو را روی لکه بمالید. اسیدیته به حذف سس از روی پارچه کمک می‌کند. در آخر مقدار زیادی آب سرد بریزید و آن ناحیه را بشوید و خشک کنید.

آدامس

شما می توانید از تکه های یخ برای یخ زدن آدامس روی لباس، فرش یا لوازم داخلی استفاده کنید. پس از سفت شدن، از یک چاقوی استفاده کنید و آن را  به آرامی بتراشید.

گریس

ابتدا مواد باقیمانده را با استفاده از یک چاقوی خراش دهید.  سپس به آرامی لکه را با مقداری حوله پاک کنید تا چربی جذب شود. روی دو طرف پارچه جوش شیرین بپاشید و بگذارید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بماند. بعد، مایع ظرفشویی را اضافه کنید.

اگر لکه چربی روی ابریشم، ساتن یا جیر ریخته، بهتر است آن را به خشک‌شویی ببرید.

لکه‌ی رنگ یا جوهر غذایی

موارد زیر برای رنگ خوراکی آبی، سبز و بنفش است. رنگ قرمز مراحل متفاوتی دارد.

مواد شوینده مایع را روی لکه بمالید. سپس پارچه را به مدت ۱۵ دقیقه در سفید کننده اکسیژن دار خیس کنید. در نهایت  با آب سرد آبکشی کنید.

علف یا گل

از یک ماده تمیزکننده مانند سرکه سفید، الکل یا سفیدکننده غیرکلر استفاده کنید تا لکه پاک شود.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx