پوست هویج

روش‌های جالب و کاربردی استفاده از پوست هویج

آیا می‌دانستید پوست هویج یک سوم فیبر بیشتری دارد؟ علاوه بر این ویتامین C و B3 در پوست هویج بیشتر از خود آن است؛ به همین دلیل آن را دور نریزید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از fakazanews، اگر عادت دارید پوست هویج را دور بیندازید؛ بهتر است در این کار تجدید نظر کنید و در ادامه با ما همراه باشید:

روش‌های جالب استفاده از پوست هویج

استفاده در سوپ و برنج و …

پوست هویج را بجوشانید، مقداری نمک به آن اضافه کنید و می‌توانید از آن به عنوان مایه سالم در سوپ یا حتی برای پخت برنج استفاده کنید.

چیپس درست کنید

پوست هویج سرشار از فیبر است و می‌توانید به سادگی آنها را با ادویه مزه دار کرده، بپزید یا در هوا سرخ کنید و به شکل چیپس‌های ترد دربیاورید.

پستو درست کنید

با اینکه پستو با ریحان، زیتون و پارمزان درست می‌شود. اما می‌توانید پوست هویج را به همراه گردو به آن اضافه کنید.

سوپ درست کنید

پوست هویج را با مقداری حبوبات خیس خورده مخلوط کنید و سپس آن را با شیر بپزید و با نمک و فلفل تند مزه دار کنید. این سوپ غنی از فیبر است.

برای تزئین

شما می‌توانید از پوست هویج به عنوان چاشنی غذا و تزئین آن استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را با هواپز سرخ کنید تا کمی ترد شوند یا به‌صورت خام از آن‌ها استفاده کنید تا طعمی آبدار داشته باشد.

پوست هویج نباتی

پوست‌ها را در شربت شکر بخیسانید و سپس در دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بپزید تا خشک شوند. این یک شیرینی خانگی سالم است که می‌توانید به بچه‌های خود بدهید.

پودر درست کنید

پوست هویج را در آفتاب خشک کنید و سپس آن‌ها را به صورت پودر دربیاورید. برای افزایش ارزش غذایی می‌توانید از این پودر در کاری، سوپ یا حتی به سالاد خود اضافه کنید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx