آیا گروه خونی در سلامت قلب نقش دارد؟

اگر به شما بگوییم که گروه خونی شما به طور بالقوه می‌تواند در سلامت قلب شما نقش بسزایی داشته باشد، چه واکنشی نشان می‌دهید؟

به گزارش آی زندگی و به نقل از cnet، طبق مطالعات جدید خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌های قلبی بسته به گروه خونی افراد می‌تواند افزایش یا کاهش یابد.

شما خونتان را نمی‌بینید، اما هر ثانیه در رگ‌هایتان جریان می‌یابد و تاثیر زیادی بر سلامتی تان دارد.

خون انسان در دسته بندی  A+، A-، B+، B-، O+، O-، AB+ و AB-. قرار می‌گیرد.

افراد دارای گروه خونی O “اهداکننده جهانی” در نظر گرفته می‌شوند، زیرا خون آن‌ها هیچ آنتی ژن یا پروتئینی ندارد، به این معنی که بدن هر کسی می‌تواند آن را بپذیرد.

گروه خونی و نقش آن در سلامت قلب

دانستن گروه خونی نه تنها می‌تواند در مواقع اضطراری بسیار حیاتی باشد، بلکه می‌تواند بینش مهمی در مورد سلامتی شما نیز ارائه دهد.

به طور مثال افراد دارای گروه خونی O ممکن است کمتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی باشند.

گروه‌های خونی که بیشترین خطر ابتلا به بیماری قلبی را دارند

به گفته انجمن قلب آمریکا، افراد دارای گروه خونی A، B یا گروه خونی AB بیشتر از افراد دارای گروه O در معرض حمله قلبی یا نارسایی قلبی هستند.

در حالی که افزایش خطر کم است؛ طبق یک مطالعه بزرگ، انواع گروه خونی  A یا B در مجموع ۸ درصد بیشتر خطر حمله قلبی و ۱۰ درصد افزایش خطر نارسایی قلبی دارند.

تفاوت در میزان لخته شدن خون بسیار بیشتر است، بر اساس AHA افرادی که دارای گروه خونی A و B بودند، ۵۱ درصد بیشتر در معرض ترومبوز ورید عمقی و ۴۷ درصد بیشتر در معرض آمبولی ریه بودند.

دلیل این افزایش خطر ممکن است مربوط به التهابی باشد که در بدن افراد دارای گروه خونی A، B یا گروه خونی AB اتفاق می‌افتد.

پروتئین‌های موجود در خون نوع A و B ممکن است باعث “انسداد” بیشتر رگ‌ها و شریان‌ها شوند که منجر به افزایش خطر لخته شدن خون و بیماری قلبی می‌شود.

خطر بیماری قلبی و لخته شدن خون در افراد دارای گروه خونی O  کمتر است؛اما ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات خونریزی باشند.

مطالعه‌ای که در مورد میزان از دست دادن خون پس از زایمان انجام شد،  نشان داد  افزایش خطر در زنان دارای گروه خونی O، بیشتر است.

علاوه بر این افراد دارای گروه خونی O نیز ممکن است پس از یک آسیب تروماتیک به دلیل از دست دادن خون، وضعیت بدتری داشته باشند.

تحقیقات دیگر نشان داده است که افراد دارای گروه خونی AB در مقایسه با گروه O ممکن است در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی باشند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx