خطر ابتلا به سرطان خون در این کودکان بیشتر است!

کودکانی که تولدشان بر اساس جنین فریز شده است، بیشتر از کودکانی که با IVF به دنیا می‌آیند، در معرض ابتلا به سرطان هستند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه گوتبرگ سوئد دریافتند کودکانی که از جنین‌های فریز شده به دنیا می‌آیند به ویژه در معرض خطر ابتلا به سرطان خون و سرطان‌های مرتبط با سیستم عصبی مرکزی قرار دارند.

جالب توجه این که خطر مشابهی برای کودکانی که از طریق سایر روش‌های لقاح کمکی {مانند IVF} به دنیا می‌آیند، یافت نشد.

گفتنی است تولد از جنین‌های فریز شده نسبتاً نادر است و بخش کوچکی از نوزادانی که با استفاده از فناوری کمک باروری (ART) به دنیا می‌آیند را تشکیل داده و در نتیجه اطلاعات جمعیتی در مقیاس بزرگ برای آنها در دسترس نیست.

در حال حاضر بیش از یک میلیون جنین فریز شده در ایالات متحده وجود دارد، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق آن هرگز مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

Penn Medicine گزارش داد حدود یک میلیون نوزاد از سال 1987 تا 2015 از طریق لقاح آزمایشگاهی متولد شده – اگرچه تقریباً همه آنها با استفاده از جنین تازه {نه فریز شده} متولد شده‌اند.

محققان دریافتند کودکانی که پس از ذوب شدن جنین به دنیا می‌آیند، بیشتر در سنین پایین‌تر به سرطان مبتلا می‌شوند و سرطان‌های سرطان خون و سیستم عصبی مرکزی – معمولاً مغز یا نخاع را تحت تأثیر قرار می‌دهند – شایع‌ترین آنها است.

به طور متوسط، از هر 1000 کودکی که از طریق حاملگی خود به خود متولد می شوند، 2.07 به سرطان مبتلا می‌شوند.

احتمال ابتلا به سرطان در کودکانی که از جنین تازه متولد شده‌اند – که اکثر حاملگی‌های IVF را تشکیل می‌دهند – اندکی کمتر است. محققان دریافتند که از هر 1000 نفر، 1.97 نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

آنهایی که از جنین منجمد به دنیا آمده بودند بیشترین خطر را داشتند و از هر 1000 نفر، 2.12 مورد تشخیص داده شد.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx