۴ راه مقابله با استرس زنان در محیط کار

زنان در محیط کار با مجموعه‌ای از چالش‌های منحصر به فرد در محل کار خود به دلیل مسائلی مانند مراقبت از کودک و روابط بین فردی روبرو بوده و غلبه بر استرس بسیار مهم است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از hopkinsmedicine، «جنیفر هایثورنویت» مدیر مرکز تحقیقات جانز هاپکینز می‌گوید استرس زمانی رخ می‌دهد که بین خواسته‌ها در یک موقعیت و منابع فرد برای مدیریت آن عدم تعادل وجود داشته باشد.

طبق آمار انجمن روانشناشی آمریکا، ۶۵ درصد آمریکایی‌ها {حتی علاقه مندان به شغل خود} از کار به عنوان منبع اصلی استرس یاد می‌کنند.

اما ۳ منبع اصلی استرس در محیط کار برای زنان به شرح زیر است

یک- تعادل میان زندگی و کار

زنان در هر دو انتهای عمر تعهد دارند، هم به مراقبت از فرزند و هم مراقبت از سالمندان و این امر از آنجایی که زنان امروزه وقت بیشتری را صرف کار می‌کنند، باعث بروز استرس شده و تعادل کار و زندگی را دستخوش تلاطم می‌کند.

دو-روابط

کارفرمایان از دورکاری زنان متنفر بوده و زنان هم زمان با تبعیض جنسی و حقوق و مزایا دست و پنجه نرم می‌کنند.

سه-فناوری

تصور کنید در وقت استراحت در خانه مجبورید ایمیل‌های کاری را چک کنید و این موضوع اغلب گریبانگیر زنان است.

 

اما ۴ راه برای مقابله با استرس زنان در محیط کار به شرح زیر است:

یک- ورزش

اگر زیاد پشت میز اداری می‌نشینید، به حرکات منظم در برنامه روزانه فکر کرده و پیاده روی کوتاه را فراموش نکنید. از ردیاب تناسب اندام استفاده کنید.

دو- خواب

اثرات خواب بر سلامتی باورنکردنی است. خواب خلق و خو را تقویت کرده و با چالش‌ها بهتر روبرو می‌شویم. دو ساعت قبل از خواب موبایل و کافئین را تعطیل کنید و به طور منظم سر وقت بیدار شوید.

سه- وقتی را برای لذت و شادی پیدا کنید

سرگرمی را در اولویت قرار دهید چه کنار خانواده و چه انجام فعالیت اجتماعی،چرا که داشتن هدف و معنا در زندگی کلید رضایت شغلی است.

چهار- حامی اجتماعی بیابید

استفاده از شبکه اجتماعی و عضویت در گروه‌های کوچک به شما حس ارتباطی و تجربه مشترک خوبی می‌دهد، البته نباید غرق آن شوید. دوستی برای مقابله با عوامل استرس‌زا مهم است.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx