این علائم نشان می‌دهد شما مراقب خودتان نیستید!

در این مقاله قصد داریم شما را با نشانه‌ها و علائمی آشنا کنیم که نشان می‌دهد شما با خودتان مهربان نیستید و از خود مراقبت نمی‌کنید.

به  گزارش آی زندگی و به نقل از sistersletter، بدن ما قادر است با علائم و نشانه‌هایی وضعیت درونی خود را گزارش دهد؛ این علامت‌ها نشان می‌دهند که آیا شما مراقب خودتان هستید یا خیر؟

اگرچه بدن مان نمی‌تواند خیلی واضح کلمات را به زبان بیاورد و با ما صحبت کند؛  اما روش خاص خود را دارد و از این طریق اطلاعاتی را به ما منتقل می‌کند.

به سردرد، تنش عضلانی، درد، ناراحتی معده و کمبود انرژی فکر کنید.

همهٔ اینها راه‌هایی هستند که بدن به شما اطلاع می‌دهد یک مشکلی وجود دارد.

احساس خستگی

اگر احساس می‌کنید همیشه خسته هستید و در طول روز چرت می‌زنید؛ یک جای کار می‎لنگد.

خستگی بیش از حد یکی از آن علائمی است که به راحتی از آن چشم پوشی می‌کنیم و آن را به سبک زندگی پرمشغله خود ربط می دهیم.

به غیر از کمبود خواب، عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث خستگی می‌شود.

حواس پرتی

ممکن است در حال آشپزی باشید و ۱۵ دقیقه بعد متوجه شوید که اجاق گاز را روشن نکرده اید. یا در حالی که تلفن همراه در دستتان بوده، به دنبال آن می‌گردید.

این حواس پرتی و عدم تمرکز می‌تواند مربوط به دوران پیش از یائسگی باشد، اما ممکن است نشانه ای از کمبود خواب باشد. علاوه بر این شاید شما نیاز به استراحت و تنفس عمیق برای کاهش استرس دارید.

چربی دور کمر شما در حال رشد است

بله، بسیاری از زنان با افزایش سن اضافه وزن پیدا می‌کنند. اما افزایش وزن به این معنی است که باید عادات غذایی خود را تغییر دهید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. خوشبختانه با تغییراتی ساده می‌توانید وزن کم کنید.

خیلی سریع مریض می‌شوید

اگر به سرعت بیماری‌ها را به سمت خود جذب می‌کنید و دچار سرماخوردگی، آنفولانزا و هر چیز دیگری می‌شوید؛ این نشانه ای است که سیستم ایمنی شما در بهترین حالت خود نیست.

سیستم ایمنی ما برای مقابله با استرس‌های فیزیکی، احساسی و بیرونی ساخته شده است، اما اگر دائماً با تمام آن عوامل استرس‌زا بدون تسکین مقابله کنید، پس از یک نقطه خاص، سیستم ایمنی بدن تان کم می‌آورد و در برابر این بیماری‌ها آسیب پذیر می‌شود.

دوست دارید با همه حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید.

شما به محض دیدن عزیزان، همکاران و حتی افراد تصادفی در فروشگاه مواد غذایی به سمت آن‌ها می‌روید و دوست دارید حرف بزنید.

یا برای کوچک‌ترین چیزها گریه می‌کنید.

این طغیان‌های عاطفی ممکن است به دلیل استرس مزمن حل نشده باشد. بنابراین باید خود مراقبتی بهتری داشته باشید و احتمالاً با یک درمانگر صحبت کنید.

کاهش میل جنسی

این طبیعی است که بعد از یائسگی یا شرایط روحی خاص، زندگی جنسی شما دچار تغییر شود. اما اگر از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی از خود مراقبت نکنید، این میل در شما فروکش کرده و نشان دهندهٔ این است شما در شرایط نرمالی قرار ندارید.

کم بودن مدفوع

اگر میزان مدفوع تان کم است و یبوست دارید بدون شک مشکلی در بدن شما وجود دارد. این مشکل در تغذیه، مصرف آب، ورزش یا میزان استرس شما است.

ریزش زیاد موها

اگر به درستی از بدن و ذهن خود مراقبت نکنید، موهایتان خشک و شکننده می‌شوند، بیشتر می‌ریزند یا نازک‌تر می‌شوند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx