پوست دورچشم

آیا باید از ضدآفتاب برای پوست دور چشم استفاده کرد؟

امروزه دیگر همه ما می‌دانیم که استفاده از ضدآفتاب برای تمامی قسمت‌های صورت ضرورت دارد، اما آیا باید پوست ظریف دور چشم‌ها را از ضدآفتاب‌های معمولی دور نگه داریم؟ آیا برای پوست دور چشم‌ها باید از کرم‌ دور چشم دارای SPF استفاده کنیم؟

به گزارش آی زندگی، در این مطلب کوتاه می‌خواهیم به پاسخ روشنی درباره استفاده از ضدآفتاب برای پوست دور چشم برسیم.

چگونه از کرم ضدآفتاب برای پوست دور چشم استفاده کنیم؟

متخصصان پوست‌ومو می‌گویند که استفاده از محصول دارای SPF برای پوست دور چشم‌ها به اندازه دیگر قسمت‌های صورت ضرورت دارد. استفاده از محصولات ضدآفتاب معمولی برای پوست دور چشم‌ها مانعی ندارد، اما نباید فراموش کنید که پوست این قسمت از صورت واقعا ظریف‌تر و حساس‌تر از دیگر قسمت‌های صورت است. پس در درجه اول باید مراقب باشید که هیچ محصولی با قسمت داخلی چشم‌ها تماس نداشته باشد و همچنین هیچ‌کدام از ترکیبات نهفته در محصول انتخاب‌شده باعث شکل‌گیری تحریکات پوستی در پوست اطراف چشم‌ها نشوند.

بهترین محصولات برای استفاده در ناحیه دور چشم کدامند؟

بسیاری از محصولات ضدآفتاب حاوی ترکیباتی (مانند ترکیبات معطر و روایح) هستند که بوی بهتری به محصول می‌دهند، اما همین محصولات می‌توانند احتمال سوزش در پوست دور چشم‌ها را بیشتر کنند. یکی از بهترین ترفندها برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، استفاده از ضدآفتاب‌های حاوی زینک یا تیتانیوم است که در گروه مسدودکننده‌های فیزیکی یا مینرال قرار می‌گیرند و اساسا تحریک‌پذیری پوستی کمتری نسبت به ضدآفتاب‌های شیمیایی به‌وجود می‌آورند. بنابراین محصولات ضدآفتاب فیزیکی، بدون رایحه و ترکیبات معطر و دارای SPF 50 می‌توانند برای دور چشم‌ها نیز استفاده شوند.

اگر اهل ورزش کردن هستید یا فعالیت بدنی زیادی در طول روز دارید، ترجیحا بهتر است که از ضدآفتاب‌های اسپورت یا ورزشی برای پوست دور چشم‌ها استفاده کنید. به همین دلیل هم باید محصولاتی پیدا کنید که به‌رغم فعالیت بدنی بالا همچنان روی پوست باقی می‌مانند و در طول روز بر اثر فعالیت جابه‌جا نمی‌شوند. کسانی که واقعا می‌خواهند به‌خوبی از پوست دور چشم خودشان محافظت کنند، باید کرم‌های چشم حاوی ویتامین C را به رژیم مراقبت از پوست اضافه کنند تا محافظت از پوست دور چشم در برابر رادیکال‌های آزاد را به حداکثر برسانند. سرم‌های مخصوص چشم یا کرم‌های مخصوص چشم که حاوی ویتامین C و پپتیدها هستند، معمولا گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند و هم به رفع تیرگی زیر چشم و هم به رفع تغییرات رنگدانه‌ای پوست کمک می‌کنند.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx