سرم‌های پوستی

چرا سرم‌های پوستی در بطری تیره ریخته می‌شوند؟

وقتی درباره محصولات مراقبت از پوست صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم این نکته را نادیده بگیریم که بسته‌بندی محصول واقعا نقش مهمی در تجربه کلی مصرف‌کننده ایفا می‌کند.

به گزارش آی‌زندگی، زمانی که نوبت به سرم‌های پوستی می‌رسد، احتمالا این نکته را متوجه شده‌اید که بسته‌بندی سرم‌های پوستی واقعا تنوع خاصی ندارد و انگار همه این محصولات به‌صورت مشابه بسته‌بندی می‌شوند. درواقع با بطری‌های شیشه‌ای خاصی مواجه هستیم که یک قطره‌چکان استاندارد هم دارند. این قطره‌چکان‌ها همیشه یک انتقال‌دهنده استاندارد و موثر برای بیشتر سرم‌های پوستی هستند.

نکته‌ای که شاید متوجه نشده باشید، این است که بعضی از سرم‌های مراقبت از پوست در بطری‌های شیشه‌ای شفاف ریخته می‌شوند اما بعضی از آنها همیشه در بطری‌های شیشه‌ای تیره به فروش می‌رسند. دلیل خاص و مهمی برای این تفاوت وجود دارد که در ادامه دکتر جنیفر دیوید (متخصص پوست‌ومو) بیشتر درباره‌اش توضیح می‌دهد.

سرم‌های پوستی و بطری شیشه‌ای تیره

دکتر دیوید درباره این موضوع می‌گوید: «آن دسته از سرم‌های مراقبت از پوست که در بطری‌های تیره ریخته می‌شوند، معمولا حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی مانند ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک هستند. این ترکیبات می‌توانند برای کمک به پیشگیری از پدید آمدن نشانه‌های پیری پوست یا رفع کردن آنها شگفت‌انگیز باشند، اما در برابر نور و اکسیژن شدیدا آسیب‌پذیر هستند». بنابراین بطری شیشه‌ای تیره در درجه اول از سرم‌های پوستی محافظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که تماس با نور باعث تجزیه ترکیبات این سرم‌ها شود.

درحالی که بطری تیره اولین خط دفاعی برای محافظت از سرم‌ها است، اما نحوه نگهداری آنها در خانه نیز به همان اندازه اهمیت دارد. به‌گفته دکتر دیوید، «نگهداری مناسب از محصولات مراقبت از پوست تا حد زیادی باعث طولانی‌تر شدن ماندگاری آنها می‌شود. ضمنا اینکه سرم‌های آنتی‌اکسیدانی باید در مکان‌های خنک و تاریک نگهداری شوند».

بنابراین واضح است که اگر می‌خواهید از سرم‌های آنتی‌اکسیدانی استفاده کنید، باید این محصول را همیشه از نور خورشید (مثل فضای نزدیک به پنجره‌ها) و رطوبت (مثل محیط مرطوب حمام) دور نگه دارید. اگر مطمئن نیستید که سرم پوستی شما هنوز کیفیت مناسبی دارد یا نه، بهتر است به توصیه‌های دکتر دیوید توجه کنید: «در درجه اول به رنگ و بوی سرم پوستی توجه داشته باشید. رنگ سرم باید کاملا شفاف باشد، چیزی شبیه به زرد روشن. اگر محصول جدیدی را باز کردید و رنگش قهوه‌ای تیره بود یا اینکه رنگ محصولی به‌مرور زمان به قهوه‌ای تیره تغییر کرد، محصول مورد نظرتان اکسید شده است و اثربخشی خوبی نخواهد داشت. اگر هم درب محصولی را باز کردید و بوی ترشیدگی یا فساد داشت، فورا آن را دور بریزید».

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx