لاک ناخن

آیا ممکن است به اکریلیک ناخن آلرژی داشته باشید؟

اگر تا به حال اکریلیک ناخن را تجربه کرده باشید، می‌دانید که در این روش از پودر و مایع خاصی برای ساختن نوعی ژل مات و انعطاف‌پذیر استفاده می‌شود که باید روی ناخن‌ها قرار بگیرد. این ژل پس از قرارگیری روی ناخن‌ها به‌مرور زمان سفت می‌شود و زمینه محکمی را به‌وجود می‌آورد. اگر بخواهید اکریلیک ناخن را جدا کنید، باید ناخن‌ها را درون استون بگذارید تا بافت اکریلیک به‌آرامی از روی ناخن‌ها جدا شود.

به گزارش آی‌زندگی، امروزه دیگر بیشتر ما می‌دانیم که اکریلیک ناخن می‌تواند باعث نازکی ناخن‌های طبیعی شود، اما آیا می‌دانستید که بعضی از اکریلیک‌ها می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک شوند؟ اما این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ در این مطلب با دکتر هدلی کینگ (متخصص پوست‌ومو) درباره نحوه تاثیرگذاری اکریلیک بر ناخن‌ها صحبت کرده‌ایم.

اکریلیک ناخن چیست؟

اگر تا به حال اکریلیک ناخن را تجربه کرده باشید، می‌دانید که در این روش از پودر و مایع خاصی برای ساختن نوعی ژل مات و انعطاف‌پذیر استفاده می‌شود که باید روی ناخن‌ها قرار بگیرد. این ژل پس از قرارگیری روی ناخن‌ها به‌مرور زمان سفت می‌شود و زمینه محکمی را به‌وجود می‌آورد. اگر بخواهید اکریلیک ناخن را جدا کنید، باید ناخن‌ها را درون استون بگذارید تا بافت اکریلیک به‌آرامی از روی ناخن‌ها جدا شود. اما فرمولاسیون اکریلیک ناخن چگونه شکل می‌گیرد؟ دکتر هدلی کینگ می‌گوید: «اکریلیک ناخن از ترکیب نوعی مونومر مایع و نوعی پلیمر پودری برای ساختن یک خمیر خاص شکل می‌گیرد که روی ناخن طبیعی می‌چسبد». به‌گفته دکتر کینگ، عاملی که اکریلیک ناخن را به ماده‌ای آلرژی‌زا تبدیل می‌کند، متاکریلات است که در مخلوط شدن پودر و مایع به‌وجود می‌آید.

آیا آلرژی داشتن به اکریلیک ناخن ممکن است؟

متاکریلات در میان درصد کمی از انسان‌ها می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک پوستی شود. به‌علاوه، استفاده از اکریلیک ناخن می‌تواند ناخن‌ها را نازک، شکننده و مبتلا به کم‌آبی کند، درحالی که ترکیبات شیمیایی نهفته در محصولات ناخن مصنوعی می‌توانند باعث تحریکات پوستی در پوست اطراف ناخن‌ها شوند و شما را به درماتیت تماسی مبتلا کنند. به‌گفته دکتر کینگ، این مشکل مخصوصا زمانی به‌وجود می‌آید که کوتیکول ناخن‌ها در روند به‌کارگیری ناخن مصنوعی دستکاری و کوتاه شوند. پس حتی اگر فکر می‌کنید که دستکاری کوتیکول ناخن‌ها واقعا ظاهر زیباتری به ناخن‌های شما می‌بخشد، قطعا باید از چنین کاری خودداری کنید. این متخصص پوست‌ومو می‌گوید: «کوتیکول ناخن‌ها را کوتاه نکنید. کوتیکول ناخن‌ها از خود ناخن و پوست اطرافش محافظت می‌کنند و مانع از ابتلا به عفونت می‌شوند».

نشانه‌های واکنش آلرژیک نسبت به اکریلیک ناخن

مهم‌ترین نشانه‌های واکنش آلرژیک نسبت به اکریلیک ناخن‌ عبارتند از قرمزی، خارش و پوسته‌پوسته شدن بستر ناخن. درماتیت تماسی تحریکی و درماتیت تماسی آلرژیک می‌توانند به یک شکل ظاهر شوند. پس برای تایید قطعی اینکه واقعا دچار واکنش آلرژیک شده‌اید، باید یک تست پوستی انجام بدهید.

اگر دچار بثورات پوستی و برجستگی‌های شبیه به جوش شده‌اید، به احتمال زیاد با واکنش آلرژیک مواجه هستید و باید برای رسیدگی به این مشکل حتما به متخصصان پوست‌ومو مراجعه کنید. در این شرایط معمولا کورتیکواستروئیدهای موضعی برای کاهش التهاب تجویز می‌شوند. توصیه دکتر کینگ این است که اگر واقعا به ناخن مصنوعی علاقه دارید، استفاده از آن را فقط به موقعیت‌های بسیار خاص و محدود اختصاص بدهید تا به‌طور کلی بتوانید از سلامتی ناخن‌های خودتان محافظت کنید.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx