آفتاب بگیرید تا دیابت و بیماری قلبی نگیرید

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، محققان استرالیایی معتقدند آفتاب واقعا مفید است و دریافت دز توصیه شده روزانه ویتامین D از نور طبیعی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

محققان موسسه تحقیقات سرطان دانشگاه استرالیای جنوبی در آدلاید متوجه شدند افرادی که مقدار مناسب ویتامین D دریافت می‌کنند کمتر احتمال دارد نشانگرهای التهاب را در آزمایش خون از خود نشان دهند.

در حالی که التهاب بخشی طبیعی از سیستم ایمنی بدن و سایر فرآیندها است، اما میزان بیش از حد آن می‌تواند فرد را در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مضر مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی قرار دهد.

راه‌های زیادی برای دریافت ویتامین D به صورت دز روزانه به خصوص از طریق مواد غذایی مانند ماهی وجود دارد.

بدن می‌تواند نور خورشید را به ویتامین D در پوست تبدیل کند و قرارگرفتن زیر نور خورشید برای دریافت میزان مورد نیاز بدن را مناسب می‌سازد.

مطالعه مذکور بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های 294970 انگلیسی از روی BioBank صورت گرفته و در مجله بین‌المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

آنها به طور خاص به مقایسه سطوح پروتئین‌های واکنش‌گر ویتامین D‌و C که با التهاب مرتبط هستند، پرداختند.

دکتر آنگ ژو، محقق ارشد این مطالعه  می‌گوید التهاب واکنش بدن برای محافظت از بافت‌ها در صورت آسیب دیدگی یا ابتلا به عفونت است.

سطوح بالای پروتئین واکنشی C توسط کبد در پاسخ به التهاب تولید می‌شود، بنابراین زمانی که بدن التهاب مزمن را تجربه می‌کند، سطوح بالاتری از پروتئین واکنشی C را نیز نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، افزایش ویتامین D در افراد، التهاب مزمن را کاهش داده و به آنها کمک می‌کند تا از ابتلا به تعدادی از بیماری‌های مرتبط جلوگیری کنند.

بدین ترتیب ویتامین D حاصل از نور طبیعی می‌تواند به پیش‌گیری از بیماری‌های مخرب مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند چراکه افرادی که سطح ویتامین D بالاتری داشتند، کمتر احتمال داشت علائم التهاب خطرناک مرتبط با شرایط را ژس از آزمایش معمول نشان دهند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx