حافظه 68 گیگی اس‌اس‌دی روی تلسکوپ جیمز وب

به گزارش آی زندگی و به نقل از انگجت، روی تلسکوپ جیمز وب حافظه 68 گیگی از نوع اس‌اس‌دی نصب شده و خوشبختانه سریعتر از تلسکوپ هابل تصاویر را به زمین منتقل می‌کند.

شاید مضحک به نظر برسد که برای تلسکوپ 10 میلیارد دلاری چنین حافظه کوچکی نصب شده اما ناسا برای خود دلایل قانع کننده‌ای دارد.

اولا که تلسکوپ JWST بیش از 1 میلیون مایل از زمین فاصله دارد و این جایی است که توسط تشعشعات دائم بمباران می‌شود.

همچنین در دمای منفی 370 درجه فارنهایت کار می‌کند.

بنابراین حافظه اس اس دی مانند سایر قطعات باید در برابر تشعشعات مقاوم بوده و از فرایندی طاقت فرسا و جان سخت، موفق بیرون آمده باشد.

به گفته IEEE Spectrum حافظه به اندازه‌ای است که بتواند تصاویر مربوط به یک روز را {و نه بیشتر} مدیریت کند.

اگرچه سرعتش به اندازه اس اس دی‌های معمولی نیست اما هر 120 دقیقه از طریق فرمان 48 مگابیت بر ثانیه‌ای تلسکوپ و زیرسیستم ICDH پر می‌شود.

هم زمان تلسکوپ می‌تواند داده‌های ذخیره شده را با سرعت 28 مگابیت بر ثانیه از طریق اتصال به باند کا 25.9 گیگاهرتزی و اتصال به شبکه موسوم به Deep Space Network به زمین ارسال کند.

تلسکوپ هابل قادر بود 1 تا 2 گیگ دیتا در روز جمع کند اما 57 گیگ دیتا برای جیمز وب رقم قابل توجهی بوده که همه آن را در عرض 4.5 ساعت نیز به زمین بر می‌گرداند.

این کار را در طول دو پنجره تماس 4 ساعته در روز انجام می‌دهد که هر کدام اجازه انتقال 28.6 گیگ دیتای علمی را می‌دهد و از همه مهمتر نیازی به نگه داشتن دیتا در خود ندارد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx