غذای حیوانات خانگی برای انسان کشنده است ؟

آی زندگی– به گفته دانا هانس، استادیار دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس  (UCLA)  و یک متخصص تغذیه در رونالد ریگان، پاسخ کوتاه این است که اگر غذای حیوانات خانگی آلوده باشد، می‌تواند برای انسان مضر باشد.

مرکز پزشکی UCLA پاتوژن های منتقله از غذا مانند سالمونلا و E. coli بر روی غذای حیوانات خانگی تاثیر می گذارند، درست مانند غذای انسان. به همین دلیل مهم است که برای محافظت از دوستان پشمالوی خود از دستورالعمل های نگهداری غذای حیوان خانگی خود پیروی کنید.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه می کند که غذای خشک و کنسرو شده حیوانات خانگی را در مکانی خنک و خشک که گرمتر از 80 درجه فارنهایت (26.6 درجه سانتیگراد) نباشد، نگهداری کنید.

دکتر بت آن دیتکف، یکی از اعضای هیأت علمی زیست شناسی در کالج سارا لارنس در نیویورک، گفت، از آنجایی که ما اغلب به اندازه غذای خودمان در نگهداری غذای حیوانات خانگی دقت نمی کنیم، خوردن غذای حیوان خانگی شما ممکن است خطر آلودگی بیشتری داشته باشد.

بیشتر غذای حیوانات خانگی از باقیمانده های غذایی و محصولات جانبی تشکیل شده است. قطعاتی مانند پودر استخوان، ضایعات گوشت و احشاء (مانند معده، روده بزرگ یا زبان) از کشتارگاه ها، یا محصولات جانبی سویا و غلات از کارخانه های فرآوری گوشت. اگرچه این مواد ممکن است خیلی اشتها آور نباشند، اما غذای حیوانات خانگی از منابعی مشابه غذای انسان تهیه می شود.

به گفته هانس این مواد ذاتاً سمی نیست و حتی در بسیاری موارد بی خطر است. با این حال، در مورد برخی از غذاهای خام برای حیوانات خانگی، باید از آن دوری کنید. فقط در مواقع اضطراری، غذای حیوانات خانگی منبعی از کالری و پروتئین است. اما مهم است که به یاد داشته باشید که غذای حیوانات خانگی برای نیازهای منحصر به فرد حیوانات خانگی طراحی شده است، نه انسان. به عنوان مثال، غذاهای سگ شامل ویتامین K است که می تواند در مقادیر زیاد برای انسان سمی باشد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx