امکان جدید سایت گوگل برای شاخص کیفیت هوا

آی زندگی- کیفیت هوای اطراف شما تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی شما دارد. علاوه بر اثرات بلندمدت بر سلامت شما، کیفیت پایین هوا می‌تواند هر کاری را که انجام می‌دهید بسیار سخت‌تر کند، به‌ویژه برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند.

اما کیفیت هوا از مکان به مکان، روز به روز و گاهی اوقات از ساعت به ساعت تغییر می کند. اگر می‌خواهید هوای منطقه خود را بررسی کنید – و شاید جایی را پیدا کنید که تازه‌تر باشد – می‌توانید این کار را با استفاده از نقشه گوگل (Google Maps)انجام دهید.

نحوه بررسی کیفیت هوا با استفاده از نقشه گوگل

لایه کیفیت هوا در Google Maps (در اندروید و iOS) با استفاده از داده های منابع از جمله آژانس حفاظت از محیط زیست، اطلاعاتی را در مورد شرایط منطقه شما ارائه می دهد.

می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه در گوشه سمت راست بالای صفحه و سپس انتخاب «کیفیت هوا» لایه کیفیت هوا را به نقشه خود اضافه کنید. این شامل شاخص کیفیت هوا (AQI) است – معیاری از سالم یا ناسالم بودن هوا برای تنفس – به‌علاوه راهنمایی برای فعالیت‌های خارج از منزل و آخرین زمان به‌روزرسانی اطلاعات.

نحوه نظارت بر آتش سوزی های جنگلی

برای مراقبت از شرایط مرتبط با آتش‌سوزی، می‌توانید لایه آتش‌سوزی در Google Maps را روشن کنید، که جزئیات آتش‌سوزی‌های فعال در منطقه شما را با استفاده از اطلاعات مرکز ملی آتش‌سوزی بین سازمانی (NIFC) ارائه می‌کند.

گزینه دیگر این است که از عملکرد جستجو در Google Maps برای جستجوی “آتش سوزی های جنگلی در نزدیکی من” استفاده کنید و کیفیت هوا و سایر اطلاعات مربوط به آتش سوزی را نشان دهد. در چند ماه آینده، گوگل همچنین داده های دود در سراسر ایالات متحده از اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) را به اطلاعات کیفیت هوای خود اضافه خواهد کرد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx