سفر کردن

نکاتی برای کنترل میگرن در سفر

متاسفانه سفر یک محرک برای میگرن است. اما کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا از میگرن در سفر جلوگیری کنید.

به گزارش آی‌زندگی، سفر می‌تواند به معنای تغییر در خواب، آب‌ و هوا و رژیم غذایی باشد که همه محرک‌های رایج میگرن هستند.

از قبل برنامه‌ریزی کنید
با تنظیم برنامه سفر و انجام کارهای قبل از سفر از استرسی که می‌تواند منجر به درد میگرن شود، اجتناب کنید. چمدان خود را حداقل یک روز جلوتر آماده کنید و زمان زیادی برای رسیدن به مقصد بگذارید. همچنین در طول مسیر استراحت کنید، مخصوصاً اگر در حال رانندگی هستید. به یاد داشته باشید که هنگام مسافرت اقدامات احتیاطی کووید19 را انجام دهید.

خوب بخوابید
برهم زدن الگوی خواب معمولی می‌تواند شما را مستعد ابتلا به میگرن کند، بنابراین تمام تلاش خود را برای حفظ یک برنامه خواب ثابت در زمانی که سفر هستید انجام دهید.

درست غذا بخورید
یکی از بهترین موارد در مورد رفتن به مکان‌های جدید، امتحان کردن غذاهای محلی است، اما اگر می‌دانید که برخی از غذاها باعث میگرن شما می‌شوند، بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید.

آب بنوشید
تقریباً یک سوم از افراد مبتلا به میگرن می‌گویند که کم آبی بدن برای آنها یک محرک است. حتما هیدراته بمانید، به خصوص اگر در حال پرواز هستید، زمانی را در آب و هوای گرم می‌گذرانید، یا در یک فعالیت بدنی شدید، مانند پیاده‌روی، اسکی یا شنا شرکت می‌کنید.

زیاده‌روی نکنید
چه در حال سفر کاری باشید، چه به تعطیلات بروید، یا به دیدن خانواده یا دوستانتان بروید، ممکن است وسوسه شوید که تا حد امکان با دیگران هماهنگ باشید، اما فعالیت زیاد و شیرینی‌جات می‌تواند خطر ابتلا به میگرن را افزایش دهد.

از خطرات بالقوه اجتناب کنید
افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند معمولاً به نور، گرمای شدید و بوهای شدید حساس هستند. تمام تلاش خود را بکنید تا از قرار گرفتن در معرض چنین محرک‌هایی اجتناب کنید یا آن را به حداقل برسانید.

مراقب بیماری حرکت باشید
افراد مبتلا به میگرن در برابر بیماری حرکت آسیب پذیرتر هستند. برای جلوگیری از بیماری حرکت در حین سفر، جلوی ماشین یا اتوبوس بنشینید، در پروازها و قطارها صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید، هیدراته بمانید و با پزشک در مورد اینکه آیا باید برای بیماری حرکت دارو مصرف کنید صحبت کنید.

برای تغییر آب و هوا یا ارتفاع آماده باشید
توجه داشته باشید که گرمای بیش از حد، رطوبت یا تغییرات فشار هوا می‌تواند باعث میگرن شود. اگر قصد دارید در اعماق دریا غواصی کنید یا در ارتفاعات بالا اسکی یا اسنوبورد سواری کنید، در معرض خطر ناراحتی میگرن نیز هستید.

داروهای خود را فراموش نکنید
اگر داروهای بدون نسخه مصرف می‌کنید یا داروهایی برای کاهش درد میگرنی برای شما تجویز شده است، حتماً آن‌ها را در سفر همراه داشته باشید.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx