برای خود یک مغز دیجیتال بسازید

آی زندگی– مغز انسان یک شگفتی با قابلیت های فراوان است. با مطالعه بیشتر محققان بر روی مغز، متوجه می شویم که مغز چه مقدار اطلاعات می تواند ذخیره کند.

طبق گزارش مجله علمی آمریکایی، مغز انسان از حدود یک میلیارد نورون تشکیل شده است. هر نورون حدود 1000 اتصال به نورون های دیگر ایجاد می کند که به بیش از یک تریلیون اتصال می رسد. اگر هر نورون فقط بتواند به ذخیره یک حافظه کمک کند، خالی شدن فضا مشکل ساز خواهد بود.

شما به راحتی می توانید با ساختن یک مغز دوم (محققان از آن با عنوان مغز دیجیتال یاد می کنند) حجم زیادی از اطلاعات را به خاطر بسپارید.  مدیریت موثر اطلاعات به معنای درک این موضوع است که نمی توانید از ذهن خود برای ذخیره و به خاطر سپردن هر جزئیات استفاده کنید.

اطلاعات در هر کاری که انجام می دهید ضروری است. برای توسعه یک مهارت جدید، تکمیل یک پروژه با موفقیت در محل کار یا راه اندازی و اداره یک کسب و کار، به اطلاعات مناسب نیاز دارید. برای دستیابی به اهداف شغلی و بهبود کیفیت زندگی خود، باید اطلاعات را به طور موثر مدیریت کنید.

برای اینکه بدانید چگونه می توانید مغز دومی برای مدیریت مؤثر اطلاعات و دستیابی به اهداف خود بسازید، ادامه دهید.

مغز دوم چیست؟

چند بار برای به خاطر سپردن یک نکته مهم از مقاله یا کتابی که اخیراً خوانده اید، تلاش کرده اید؟ آیا تا به حال وقت خود را به دنبال فایلی که فکر می کردید ذخیره کرده اید تلف کرده اید؟

اگر تا به حال خود را در چنین موقعیت هایی پیدا کرده اید، تنها نیستید. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با اضافه بار اطلاعات در جامعه مدرن ما دست و پنجه نرم می‌کنند. اضافه بار اطلاعات بسیار زیاد است، زیرا بر منابع ذهنی شما مالیات می زند و شما را مضطرب می کند. اینجاست که مفهوم مغز دوم مطرح می شود.

ساختن مغز دوم مستلزم ایجاد یک کپی ساخته دست بشر از ذهن شما یا بازسازی مغز انسان نیست. این شامل ساختن یک سیستم بیرونی است که ایده‌ها و افکاری را که به ذهن می‌رسد جمع‌آوری، سازمان‌دهی، بازیابی و بایگانی می‌کند. مغز دوم شما را قادر می سازد تا نحوه ضبط، سازماندهی و یادآوری اطلاعات را بهینه کنید.

در حالی که می توانید از ابزارهای آنالوگ برای ساختن مغز دوم استفاده کنید، ابزارهای دیجیتال از هر نظر برتر هستند.

ابزارهای دیجیتال در مقایسه با ابزارهای فیزیکی قابل حمل تر و قابل دسترس تر هستند. با توجه به این مزایا، ما بر روی راه های دیجیتالی برای ساختن مغز دیجیتال تمرکز می کنیم.

مغز دیجیتال

مغز دیجیتال شبیه به هارد اکسترنال است. اگر هارد دیسک شما پر باشد، می توانید اطلاعات بیشتری را ذخیره کنید. با این حال، ضبط، سازماندهی و یادآوری می کند. این بدان معنی است که شما برای بهبود حافظه خود مجبور نخواهید بود مبارزه کنید. این حافظه عناصر زیادی دارد.

از منظر محاسباتی، حافظه شامل سه عنصر کلیدی است:

مانند یک کامپیوتر، داشتن مغز دیجیتال به همان روشی که این چارچوب حافظه برای مدیریت جریان اطلاعات به داخل و خارج از مغز شما کار می کند.

چرا به مغز دیجیتال نیاز دارید

داشتن دو مغز بهینه است. مغزی که با آن متولد شده اید بسیار محدود است.

طبق یک مطالعه استنفورد، قشر مغز به تنهایی دارای 125 تریلیون سیناپس است. متوسط مغز انسان بالغ توانایی ذخیره معادل 2.5 میلیون گیگابایت حافظه دیجیتال را دارد.

ساختن مغز دوم به شما این امکان را می دهد که شکاف در توانایی یادگیری و یادآوری خود را پر کنید.

اگر می خواهید دانش خود را گسترش دهید و سریعتر به اهداف حرفه ای خود برسید، باید یک مغز دیجیتال بسازید. در حالی که ساختن مغز دوم زمان و انرژی زیادی می طلبد، می توانید زمان خود را به طور موثر برای پروژه های مهم مدیریت کنید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx