«شام آخر»

«شام آخر» را روی صحنه ایرانشهر ببینیند +تصاویر

نمایش «شام آخر» به کارگردنی مسعود دلخواه که براساس بخش‌هایی از رمان «مرشد و مارگاریتا» به نگارش درآمده است این روزها میزبان علاقه مندان به تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر است.

به گزارش آی‌زندگی، نمایش «شام آخر» جدیدترین نمایش مسعود دلخواه کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر است که از ۲۶ اردیبهشت ماه اجرای خود را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است. این اثر نمایشی بر اساس بخش‌هایی از رمان «مرشد و مارگاریتا» نوشته میخاییل بولگاکف و همینطور چندین منبع دیگر نوشته شده است. «شام آخر» درباره لحظات آخر زندگی حضرت عیسی مسیح (ع) به روایت مریم مقدس و حواریون او و همچنین محاکمه آن حضرت توسط پیلاطوس، حاکم یهودی است.

نمایش شام آخر

بازیگران تئاتر شام آخر و عوامل نمایش

در این اثر نمایشی بازیگران باتجربه ای چون کاظم بلوچی، رحیم نوروزی و شهین نجف‌زاده در کنار بازیگران، نوازندگان و خوانندگان جوان‌تری چون رادنوش ‌مقدم، محمدمهدی ‌سامی‌منش، امیرحسین ‌رضوان‌صفت، مهناز رودساز، مریم رزازی، میثم ‌نیکخواه، میلاد ‌قنبری، امیرحسین قنبری، وحید ‌رضاخانلو، شیما ‌اسدی، فاطمه محمدیان، پیمان ‌مقدم، مجید سیفی، محسن ‌ستوده، میترا ‌اکبری، حسام ‌صلاحی‌نژاد، سعید ‌فاضلی، فرهاد ‌حاجیلو، مجید قنبری، مهراد پارسا، دانیال اسماعیلیان، مژده ‌عباسی، نگین گودرزی، پردیس پیراهش، مجید جور، مهدی ‌اذعانی، شایان ‌حاجی‌اسماعیلی، پویا رجبی، عرفان ارغوانی، حسین ‌مهوری به ایفای نقش و همکاری می پردازند.

نمایش شام آخر

کارگردان نمایش شام آخر

نمایش «شام آخر» با رویکردی مدرن و با شیوه اجرایی نیمه موزیکال تا پایان خرداد ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. مسعود دلخواه، کارگردان نمایش شام آخر درباره این نمایش گفت: بازیگر آزاد است در هر ژانری و در هر مکانی نظیر تلویزیون، تئاتر و سینما بازی کند. کسی حق ندارد به بازیگر تلویزیون بگوید چرا در تئاتر بازی کرده‌ای! اما اگر از بازیگر چهره برای فروش بیشتر یک نمایش و جذب مخاطب استفاده شود این موضوع زشت است.

نمایش شام آخر

کارگردان نمایش «شام آخر» درباره نحوه انتخاب بازیگر می‌گوید آن‌چه که به عنوان تصاویر حضرت مسیح (ع) موجود است ساخته  فیلم‌های هالیوودی است پس من کیفیت و شخصیت بازیگر برایم مدنظر بود و نه شبیه بودن چهره او به این شخصیت؛ در ابتدا می‌خواستم از بازیگر شناخته‌شده برای این نقش استفاده کنم اما بعدا به دلیل این‌که مخاطب با آن ارتباط بگیرد و تحت تاثیر نقش‌های پیشین بازیگر نباشد از هنرپیشه غیرآشنا استفاده کردم.

نمایش شام آخر

دلخواه می‌گوید گرچه از نمایش «شام آخر» نسخه‌های متعدد نمایش و فیلم سینمایی ساخته شده، اما این تئاتر را با رویکرد پست مدرنیستی تولید کرده است. روایت مختلف در چهار انجیل  نظیر یوحنا، لوقا، متی و مرقس را کنار هم قرار داده و همچنین از رمان «مرشد و مارگاریتا» از میخائیل بولگاکف نیز بهره گرفته است. مسعود دلخواه از ۷ بار بازنویسی این نمایشنامه می‌گوید و اینکه حدود یک سال و نیم نوشتن این اثر طول کشیده است. او ادامه می‌دهد چون جهان پر از خشونت است و نیاز به پیام صلح داریم این نمایش را روی صحنه برده است.

مسعود دلخواه کارگردان شام آخر

سالن اجرای تئاتر شام آخر و روزهای نمایش

«شام آخر» به نویسندگی و کارگردانی مسعود دلخواه  هر روز ساعت ۱۹:۳۰ تا ۳۰ خرداد در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. گفتنی است  روز‌های یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته این نمایش با تخفیف پنجاه درصدی به دانشجویان به فروش می‌رساند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx