زنده ماندن زیر این بمباران اطلاعات !

آی زندگی – همه ما این احساس را می دانیم – شما در حال خواندن مقالات خبری آنلاین در مورد یک موضوع خاص در حین گوش دادن به یک پادکست یا اخبار در تلویزیون هستید و بعد از آن بوم! شما بیش از حد خسته هستید که نمی توانید بفهمید که چه کاری انجام دهید. شما گرفتار چیزی شده اید که معمولاً به عنوان بمباران اطلاعات شناخته می شود. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که بنشینید و به همه چیزهایی که اخیراً خوانده اید یا شنیده اید فکر کنید و تمرکز روی هر کاری را که ممکن است در دست دارید دشوار کند.

آیا خیلی ایده آل نیست که بتوانید فوراً در پروژه های آینده ای که باید انجام دهید به جلو حرکت کنید، نه اینکه بنشینید و بارها و بارها درباره تمام اطلاعاتی که مصرف کرده اید فکر کنید؟ یک چیز مسلم است: شما قطعاً کارهای بیشتری انجام خواهید داد.

خب، نیازی نیست اجازه دهید اطلاعات بی‌پایان جامعه شما را ناامید کند. این مقاله به هر کسی کمک می کند تا دقیقاً بفهمد که اضافه بار اطلاعات چیست و چگونه بر آن غلبه کند.

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا یک مرور کلی از آنچه باید در مورد اضافه بار اطلاعات و راه های مطمئن برای غلبه بر آن بدانید، آورده شده است.

اضافه بار یا اورولود اطلاعات چیست؟

وقتی اطلاعات بیش از اندازه و نیاز ما می شود اصطلاح بمباران یا اضافه بار اطلاعات گفته می شود.

به عنوان مثال، شاید شما فقط مقالات خبری بی شماری، مقالات سفید و سایر منابع اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص را مطالعه کرده اید. یا به پادکست های اطلاعاتی یا نمایش های رادیویی زیادی گوش داده اید و سپس کاملاً غرق در دیدگاه ها و نظرات مختلف شده اید.

لپ‌تاپ‌های متصل به وای‌فای و تلفن‌های هوشمند با فناوری پیشرفته داریم که به ما امکان می‌دهند در هر زمان و هر مکان، مقالات خبری، وضعیت‌های نظری در رسانه‌های اجتماعی، مجلات الکترونیکی، ویدئوها و … را مرور کنیم و فعالانه مصرف کنیم. ما به همه آنها دسترسی بدون محدودیت داریم و همگی هم به طور غیر مستقیم روی زندگی ما تاثیرشان را می گذارند.

آیا شما یک انسان چند رسانه ای هستید؟!

همزمان که در شبکه های اجتماعی مختلفی سیر می کنید متوجه خواهید در چند نوع رسانه حرفه ای هستید. یعنی در عین حالی که در اینستاگرام عکس چک می کنید همزمان در رسانه های دیگر نیز حرفه ای هستید. فیلم در نتفلیکس و یوتیوپ و بقیه شبکه ها کارکرد خود را دارند ولی شما همه آنها را دارید. شاید این قضیه که شما در همه آنها حرفه ای هستید ولی یک مورد را یادتان نرود که سخت در زندگی مهارت کسب می کنید.

حواستان به مصرف غیرفعال باشد

ما دائماً در حال مصرف اطلاعات هستیم، زیرا در سفر به محل کارمان در مترو آگهی می‌خوانیم، به رادیو گوش می‌دهیم و در حین رانندگی به بیلبوردها نگاه می‌کنیم، تلویزیون‌هایمان را به‌عنوان «صدای پس‌زمینه» در حین پختن شام پخش می‌کنیم، و غیره. ما هنوز در حال پردازش این موضوع هستیم. اطلاعات بدون اینکه حتی از آن آگاه باشد.

این همه به چه معناست؟ اینکه همه ما در تمام روز بمباران اطلاعات هستیم.

ما به عنوان انسان، به سادگی برای پردازش این مقدار ورودی طراحی نشده بودیم. ما با روشی که امروز در اقتصاد “اطلاعاتی” کار می کنیم، وضعیت را تشدید می کنیم. ما به جایی رسیده‌ایم که کسب و انتقال اطلاعات (از طریق رسانه‌هایی مانند ایمیل و اشتراک‌گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی) را یکسان مولد می‌دانیم.

این به این معنی است که هر چه اطلاعات بیشتری به دست آوریم و هرچه بیشتر منتقل کنیم، بیشتر فکر می کنیم که داریم انجام می دهیم. بله، ممکن است چند شغل وجود داشته باشد – مانند کمک های اجرایی – که در آن درست است، اما برای اکثر ما، فقط ما را با اطلاعات زیاد می کند و ما را از انجام کار و اقدام واقعی باز می دارد.

خب حالا چی ؟

برای غلبه بر این همه اطلاعات اضافی و کم کردن اطلاعاتی که به دردمان می خورد چه کار باید کنیم. شاید با این عبارت که اطلاعات قدرت و نیرو به ما می بخشد ولی هر نوع اطلاعاتی به درد ما نمی خورد. باید اطلاعات صحیح را به خورد مغز خود بدهیم.

اطلاعات قدرت نیست، قدرت بالقوه است.

قدرت واقعی در اقدامی است که شما با اطلاعات مصرفی به نمایش می گذارید.

برای غلبه بر اضافه بار اطلاعات، کاری که باید انجام دهید این است که در واقع از این اطلاعات استفاده کنید. فقط اجازه ندهید همه اینها به شما استرس وارد کند و باعث اضطراب شود – آن را در زندگی روزمره خود هر طور که صلاح می دانید به کار ببرید.

ببینید چگونه می توانید برخی از آموخته ها را در استراتژی کسب و کار بعدی خود اعمال کنید. برداشت سیاسی جالبی که از رادیو شنیدید؟ هنگامی که شما دو نفر در مورد رویدادهای سیاسی جاری بحث می کنید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نکته کلیدی این است که در تعیین مقدار اطلاعاتی که برای کار در دست دارید به خوبی برسید. سپس، هنگامی که آن اطلاعات را دارید، آن را در کار اعمال می کنید.

بله، این روش ممکن است به این معنی باشد که شما گهگاه مرتکب اشتباه خواهید شد. با این حال، بازخوردی که از انجام اشتباه دریافت می‌کنید – اطلاعات بیشتر – به شما کمک می‌کند تا به‌سوی هدفتان کارآمدتر و سریع‌تر از تلاش برای یادگیری همه چیز قبل از شروع کار حرکت کنید.

این فرآیند عملی «در حال یادگیری» به شما کمک می‌کند اطلاعاتی را که باید نگه دارید و وظایف را فیلتر کنید، کشف کنید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx