عمر طولانی

چگونه عمر طولانی داشته باشیم و ۱۰۰ سال زندگی کنیم؟

امروزه انسان‌ها ده‌ها سال بیشتر از چند نسل پیش زندگی می‌کنند؛ طبق کارشناسان می‌توان با برخی اقدامات تا  ۱۰۰ با سلامت و خوشحالی زندگی کرد و عمر طولانی‌تری داشت.

به گزارش آی زندگی و به نقل از prevention،محققان سال‌ها  تلاش کرده‌اند تا انسان‌ها بتوانند عمر طولانی‌تری داشته باشند و تولد ۱۰۰ سالگی شان را جشن بگیرند؛ اکنون جمعیت شناسان تخمین می‌زنند که تا سال ۲۰۵۰ این اتفاق رخ خواهد داد.

با این حال، در حالی که افزایش طول عمر ۳۰ ساله در قرن بیستم، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ بشر است، بسیاری از مردم بیشتر احساس اضطراب دارند تا حس هیجان.

امروزه باید دید انسان‌ها نسبت به دوران پیری تغییر کند. همهٔ ما پیری را به‌عنوان سراشیبی اجتناب‌ناپذیر تصور می‌کنیم، اما شواهد بسیار متفاوت‌ هستند.

آمار نشان می‌دهد که مسائل مربوط به سلامت روان در جوانان بدتر است. درواقع با افزایش سن، احساسات منفی کمتر و با شدت کمتری گزارش می‌شوند.

چگونه ۱۰۰ سال زندگی شادی داشته باشیم؟

مردم می‌توانند در دهه ۸۰ و ۹۰ زندگی خود رشد کنند، نه اینکه فقط زنده بمانند.

ورزش کنید

ورزش کلید سلامت جسمی و روانی است. حرکت در روز تأثیر زیادی بر متابولیسم، سلامت استخوان‌ها و مفاصل، قدرت قلبی عروقی، عملکرد مغز و بسیاری موارد دیگر خواهد داشت.

رژیم غذایی

آنچه می‌خوریم بر احساس ما، میزان فعال بودن و خواب خوب نیز تأثیر می‌گذارد.  بیشتر کالری شما باید از گیاهان باشد. به جای گوشت قرمز، ماهی را انتخاب کنید.

درمان بیماری‌ها

مشکلات سلامتی با افزایش سن ظاهر می‌شوند. با این حال، اگر قبل از روند رو به رشد بیماری، با آن روبرو شوید، با اعتماد به نفس بیشتر و استرس کمتر با بیماری مقابله می‌کنید.

روابط خود را عمیق‌تر کنید روابط جدیدی ایجاد کنید

ارتباط با دیگران امری کلیدی است. تحقیقات نشان می‌دهد که انزوای اجتماعی استرس و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی و مرگ را افزایش می‌دهد.

بازنشستگی را کنار بگذارید

به جای اینکه تا ۶۰ سالگی ساعت‌های زیادی کار کنیم؛ اگر می‌توانستیم ساعت کاری را کمتر کرده و  تا دهه‌های ۷۰ و ۸۰ زندگی خود کار می‌کردیم شرایط بهتر بود.

امنیت مالی

این که با افزایش سن چقدر پول دارید و برنامه ریزی مالی برای یک زندگی طولانی و شاد اهمیت دارد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx