شرایط سخت اقتصادی

چگونه در این دوران‌ دشوار اقتصادی، سلامت بمانیم؟

به گزارش‌ آی‌زندگی، درباره حفظ سلامت در این دوران دشوار اقتصادی لازم است به نکات زیر توجه کنید:
مرتباً به پزشک مراجعه کنید
آزمایش‌های لازم را انجام دهید. انجام ماموگرافی، بررسی سطح کلسترول و کولونوسکوپی می‌تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد. اگر بیماری زود تشخیص داده شود، درمان آن راحت ‌تر و در نتیجه کم‌هزینه‌تر خواهد بود
در صورت داشتن بیماری مزمن مانند دیابت، آسم یا بیماری قلبی، رعایت درمان، دارودرمانی و عادات سالم بسیار مهم است. چرا؟ چون سلامت فرد را از خطر نجات می‌دهد و از درمان‌های پرهزینه جلوگیری می‌کند.

 برای پیشگیری از بیماری واکسن بزنید
واکسن فقط برای بچه‌ها نیست، انجام واکسیناسیون می‌تواند به سلامت فرد و اطرافیانش کمک کند. اکثر واکسن‌ها تحت پوشش بیمه هستند و بسیاری هم بدون بیمه، کم‌هزینه‌اند. به علاوه در پیشگیری از بیماری، صرفه‌جویی در هزینه مراقبت‌های پزشکی، درمان و در کاهش روزهای مرخصی موثر هستند. با پزشک خود مشورت کنید یا از وب سایت سازمان غذا و دارو اطلاعات کسب کنید تا بدانید برای جلوگیری از بیماری از چه واکسن‌هایی باید استفاده کنید.

 کاهش هزینه داروهای تجویزی
از پزشک‌تان بپرسید که آیا می‌توانید با خیال راحت برخی از قرص‌ها را نصف کنید. در این صورت، پزشک می‌تواند دوز کمتر را تجویز کند و یا توصیه کند تا در زمان مناسب یک دوم قرص را بخورید تا در هزینه صرفه‌جویی کنید. همچنین ممکن است از شرایط برنامه‌های “کمک نسخه” شرکت دارو بهره‌مند شوید و با قیمت پایین‌تر آن دارو را تهیه کنید. مزیت ارسال دارو از داروخانه‌ ممکن است این باشد که دارویی را تا سه ماه بتوانید با تخفیف خریداری کنید.

 سبک زندگی سالم داشته باشید
عادات سالم مانند تغذیه مناسب، ورزش و خواب کافی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد. اگر سیگار می‌کشید، ترک آن را در اولویت قرار دهید. اضافه وزن دارید؟ با فعال‌تر شدن می‌توانید موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و آرتروز شوید.

 پس‌انداز برای مواقع اضطراری
عینکتان شکسته یا گم شده یا دندانتان ناگهان درد می‌کند. ویزیت پزشکان ممکن است بسیار شما را بدهکار کند. راه آن پس‌انداز کردن برای انجام فوریت‌های پزشکی است. ماهیانه مبلغی را پس‌انداز کنید و در حساب بانکی‌تان بگذارید تا مجبور نباشید زیاد هزینه کنید. هر مبلغی که می‌توانید را برای کاهش بدهی و مواقع غیرمنتظره کنار بگذارید.

 فقط هزینه‌های ضروری را بپردازید
گاهی اوقات محصولات یا روش‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود که از نظر پزشکی ضروری نیست. مراقب هزینه‌های سفیدکردن دندان‌ها در دندانپزشکی یا قاب‌ عینک جدید توسط اپتومتریست باشید. برخی از این هزینه‌ها اغلب تحت پوشش بیمه نیستند.

 مراقب سلامت دندان‌ها باشید
برای انجام معاینه منظم دندان‌ها و تمیز کردن آن به پزشک مراجعه کنید. برای پرکردن هر دندان هزینه‌ای باید بپردازید. اگر درمان نکنید، بعدها ممکن است به جراحی کانال ریشه نیاز داشته باشد که هزینه عمل و تاج دندان هزینه بالایی خواهد بود.

 از پزشک آنلاین کمک بگیرید
شما می‌توانید به صورت آنلاین با پزشک خود تماس بگیرید یا به او ایمیل بزنید. از او بپرسید آیا دریافت کمک پرستار را توصیه می‌کند. اغلب می‌توانید مشاوره پزشکی اولیه را از راه تلفن یا ایمیل دریافت کنید و در هزینه و دردسر رفتن به مطب پزشک صرفه‌جویی کنید.

 از ویزیت پزشک حداکثر استفاده را ببرید
وقتی به پزشک مراجعه می‌کنید، همه سوالاتتان را روی برکه‌ای بنویسید تا مجبور نباشید دوباره مراجعه کنید. هنگامی که به مطب می‌روید، از پزشک خود بپرسید که کدام مراقبت‌ها یا روش‌ها برایتان واقعاً ضروری هستند و کدام یک انتخابی است. شرایط مالی‌تان را به پزشک بگویید و اینکه آیا باید هزینه عمل را کنار بگذارید یا دارویی را از قبل تهیه کنید. پزشک می‌تواند به مدیریت مراقبت‌های پزشکی با توجه به  بودجه‌تان کمک کنند.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx