پرخوری

بعد از پرخوری در یک وعده غذایی چه کنیم؟

به گزارش آی‌زندگی، در ادامه این مطلب، ۵ توصیه را برای تان پیشنهاد داده ایم که می توانند بعد از پرخوری موثر باشند که به ترتیب عبارتند از:

۱. چای بابونه بنوشید
بابونه تاثیر آرام‌بخش دارد و به معده و روده‌ها در بهبود روند هضم کمک می‌کند. معمولا این تاثیر نیز خیلی زود ایجاد می‌شود و احساس سنگینی پس از صرف غذای چرب و پرحجم را تسکین می‌دهد. البته دمنوش نعناع نیز برای کمک به بهبود نفخ بسیار عالی است.

۲. پیاده‌روی آرام داشته ‌باشید
گرچه پس از صرف غذا توصیه می‌شود که ورزش و فعالیت جسمانی شدید انجام نشود اما کمی پیاده‌روی آرام به بهبود احساس سنگینی و رفع حالت تهوع کمک می‌کند. این فعالیت ملایم سیستم گوارش را به فعالیت وامی‌دارد و غذا زودتر هضم می‌شود.

۳. غذای سبک در وعده بعد بخورید
معمولا تصور می‌شود که باید پس از صرف غذای سنگین از غذاخوردن در وعده بعد پرهیز کرد. در حالی‌که عدم‌صرف خوراکی طی ساعات بعد موجب می‌شود متابولیسم به‌خوبی انجام نشود. اما اگر مقدار کمی خوراکی سبک میل شود، سیستم گوارش فعال می‌‌ماند و غذا بهتر هضم می‌شود.

۴. آب بنوشید
نوشیدن آب سیستم گوارشی را فعال نگه می‌دارد و به تسریع روند هضم کمک می‌کند. بنابراین، بهتر است چند قطره آبلیمو ترش نیز به آب اضافه شود تا این تاثیر افزایش پیدا کند. نوشیدن منظم آب یک اصل مهم است تا بدن دچار کاهش رطوبت مورد نیاز نشود. البته نباید بلافاصله پس از صرف غذا آب زیادی نوشید زیرا زمینه‌‌ساز ریفلاکس خواهد بود.

۵. نخوابید
معمولا پس از صرف غذا به‌خصوص حجم زیاد و سنگین، احساس خواب‌آلودگی ایجاد می‌شود اما درازکشیدن به‌خصوص به پشت اصلا خوب نیست زیرا ریفلاکس را تشدید می‌کند. بنابراین، بهتر است در این حالت ابتدا کمی پیاده‌روی آرام داشته باشید و در صورت خستگی و نیاز به استراحت بدن در حالتی نیمه‌نشسته قرار بگیرد.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx