زیبایی غیر تهاجمی

۳ اتفاقی که شاید بعد از اقدامات زیبایی غیرتهاجمی اتفاق بیفتند!

اقدامات زیبایی غیرتهاجمی که شامل استفاده از لیزرها، لایه‌بردارهای تخصصی، روندهای تزریقی، فیلرها یا پرکننده‌ها و… می‌شوند، امروزه شدیدا مورد توجه بخشی از مردم جهان قرار گرفته‌اند. با این‌حال بعضی افراد تصور می‌کنند که غیرتهاجمی بودن این اقدامات به این معنا است که احتمال هیچ‌گونه اتفاق ناخوشایندی بعد از انجام دادن آنها وجود ندارد.

به گزارش آی‌زندگی، اما عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند مشکلات خاصی را بعد از انجام دادن این روندهای زیبایی به‌وجود بیاورد، درحالی که بعضی از اتفاقات دیگر هم به‌طور کلی امکان‌پذیر هستند و نمی‌توان کاملا از آنها جلوگیری کرد.

۱. تورم و کبودی طولانی‌مدت بعد از میکرونیدلینگ RF شایع است

روندهای مبتنی بر میکرونیدلینگ RF به‌خاطر اثربخشی خاصشان در بهبود وضعیت پوست محبوب هستند، اما بیشتر مراجعان چیزی درباره تورم و کبودی بعد از به‌کارگیری میکرونیدلینگ RF نمی‌دانند. هرچقدر که اندازه سوزن میکرونیدلینگ RF بزرگ‌تر باشد، وارد لایه‌های پوستی عمیق‌تر می‌شود و احتمال شکل‌گیری تورم و کبودی را افزایش می‌دهد. حتی عواملی مانند سن،‌ نوع پوست و ضخامت پوست هم در این زمینه موثر هستند. اگر فرد دارای پوست نازک باشد، احتمال دارد که میکرونیدل‌ها به رگ‌های خونی زیر پوست او آسیب برسانند و باعث شکل‌گیری کبودی شوند.مصرف ایبوپروفن، روغن ماهی (امگا-۳) یا رقیق‌کننده‌های خون قبل و بعد از میکرونیدلینگRF هم می‌تواند باعث کبودی و تورم طولانی‌مدت و شدید شود. به همین دلیل بسیار مهم است که توصیه‌های پزشکان درباره هفته قبل و بعد از انجام دادن میکرونیدلینگRF را جدی بگیرید.

 

۲. ممکن است که پوست بعد از لیزردرمانی داغ شود

برای اینکه لیزردرمانی بتواند اثربخشی مناسبی داشته باشد، باید طول موج مشخصی از انرژی را به ناحیه مورد نظر برساند. همین انرژی می‌تواند به شکل‌گیری گرما منجر شود. ماندگاری این گرمای شکل‌گرفته، با توجه به نوع لیزر استفاده‌شده و میزان شدتی که برای لیزدرمانی انتخاب شده است، می‌تواند بین چند ساعت تا چند روز ادامه داشته باشد. استفاده از کرم بی‌حس‌کننده قبل از شروع لیزردرمانی هم می‌تواند در بعضی موارد پس از رفع اثربخشی باعث شکل‌گیری حس گرما شود.به‌گفته متخصصان پوست‌ومو، پوست پس از لیزردرمانی وارد حالت کنترل صدمات می‌شود و رگ‌های خونی خودش را به‌طور طبیعی بازتر می‌کند، درحالی که همین اتفاق باعث شکل‌گیری گرمای موقتی می‌شود. با این‌حال، ‌بیشتر روندهای لیزردرمانی باعث تورم می‌شوند و ایجاد حس گرما معمولا به‌خاطر استفاده از لیزرهای فرسایشی اتفاق می‌افتد.

 

۳. پس از هیدروفیشیال ممکن است با جوش‌های پوستی مواجه شوید

بعضی از افراد پس از به‌کارگیری هیدروفیشیال (HydraFacial) یا روندهای مشابه مخصوص صورت با جوش‌های پوستی مواجه می‌شوند. هیدروفیشیال نوعی دستگاه تمیزکننده تخصصی است که روزنه‌های پوستی را با هدف پاکسازی عمیق باز می‌کند. تحریک‌ شدن پوست در طول این روند، آلودگی‌های را به سطح پوست می‌کشاند، اما همین اتفاق باعث شکل‌گیری جوش‌های پوستی هم می‌شود. تحریک شدن بعضی از قسمت‌های پوست با هیدروفیشیال هم باعث می‌شود که ترشحات سبوم در بعضی از انواع پوستی افزایش یابد. برای جلوگیری از بروز جوش‌های پوستی بعد از انجام دادن هیدروفیشیال باید با متخصصان پوست‌ومو درباره تنظیم روتین مراقبت از پوست خودتان مشورت کنید.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx