درمان یبوست

۵ ماده غذایی برای درمان یبوست را بشناسید

این ۵ ماده غذایی برای درمان یبوست بسیار توصیه می‌شود و به بدن شما کمک می‌کند تا مدفوع سفت را نرم کرده و از بدن خارج کنید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از healthshots، یبوست یک مشکل گوارشی جدی است. عدم توانایی دفع مدفوع حداقل سه بار در هفته اذیت کننده است. در بیشتر مواقع یبوست به دلیل کم آبی، مصرف کم فیبر، عدم فعالیت بدنی، مصرف داروها، هضم ضعیف و عدم تعادل باکتریایی در روده ایجاد می‌شود.

آیا ملین‌ها می‌توانند به رفع یبوست کمک کنند؟

بله کمک می‌کنند؛ اما شما تا آخر عمرتان نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مواد غذایی برای درمان یبوست

سیب

خوردن یک عدد سیب با پوست در روز توصیه می‌شود. سیب غنی از فیبر است و به رفع یبوست کمک می‌کند. علاوه بر این، سیب برای سلامت کلی بدن تان عالی است.

آلو خشک

اگر هر روز با یبوست دست و پنجه نرم می‌کنید، ۲ تا ۳ عدد آلو بخورید. آلوها را یک شب در آب خیس کنید و صبح با معده خالی بخورید.

دانه کتان

دانه کتان در هضم و رفع یبوست بسیار موثر است. دانه‌های کتان به دلیل داشتن فیبر بالا، آب موجود در روده را جذب کرده و ژلی ایجاد می‌کنند که مدفوع شما را نرم می‌کند. حداقل یک تا دو قاشق غذاخوری بذر کتان در روز بخورید.

چربی‌های سالم

چربی‌های غیراشباع سالم می‌توانند مشکلات گوارشی را کاهش دهند. چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو، نارگیل، روغن ارگانیک، آجیل و دانه‌ها را مصرف کنید.

سبزیجات

روزانه ۵ تا ۶ فنجان از انواع سبزیجات مصرف کنید؛ زیرا محتوای فیبر آنها به حجیم شدن مدفوع کمک می‌کند. سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، کلم بروکسل منبع عالی ویتامین و مواد معدنی هستند. اگر حس نفخ می‌کنید، آنها را به صورت پخته مصرف کنید.

علاوه بر این همیشه خود را هیدراته نگه دارید، فعالیت بدنی داشته باشید، استرس خود را مدیریت کنید و به اندازه کافی بخوابید.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx