باریک ترین کوچه خیابان‌های جهان را ببینید! + عکس

در شهرهای معروف جهان خیابان‌های باریکی وجود دارد که نه تنها نمی‌توان با ماشین عبور کرد، بلکه عبور با دوچرخه نیز دشوار است.

به گزارش آی زندگی، این خیابان‌ها شور و شوق گردشگرانی است که دوست دارند هنگام عبور عکس یادگاری بگیرند.

خیابان {کوچه} Sforii در شهر براشوف رومانی یکی از آنهاست. در ابتدا به عنوان راهرویی برای آتش نشانان ساخته شد و وجود آن به صورت مکتوب برای اولین بار در قرن هفدهم ثبت شد. اکنون این خیابان یک جاذبه گردشگری واقعی و محل ملاقات است. عرض آن از 111 تا 135 سانتی متر متغیر است و طول آن حدود 80 متر است.

 

 

خیابان بعدی خیابان پارلمان در اکستر انگلیس است که ۵۰ متر طول دارد و در عریض ترین نقظه ۱.۲ متر و در باریک ترین حالت ۰.۶۴ متر عرض دارد. خیابان پارلمان به واتربیر لین، خیابان اصلی شهر متصل می شود و قدمت آن به قرن چهاردهم باز می گردد.

 

خیابان Marten Trotzigs Grand در قدیمی ترین بخش شهر استکهلم واقع شده است. بخشی از آن از یک رمپ 36 پله‌ای تشکیل شده است که باریکتر می‌شود تا به نقطه‌ای به عرض 90 سانتی متر می‌رسد. گردشگرانی که در آنجا قدم می‌زنند نباید باریک‌ترین خیابان استکهلم را از دست بدهند.

 

در پراگ پایتخت جمهوری چک همه دنبال کوچه وینارنا سرتوکا هستند، کوچه‌ای بسیار باریک و نسبتا طولانی در منطقه قدیمی مالا استرانا، جایی که دو نفر همزمان از آن عبور نمی‌کنند. دقیقا به همین دلیل یک چراغ راهنمایی در دو طرف برای کنترل ترافیک اضافه شده است و قبل از ورود به تونل باید سبز را رعایت کنید.

 

 

کوچه باسیادونی یکی از جاذبه‌های شهر Città della Pieve  در ایتالیا است. این کوچه به خصوص باریک است، در واقع، آنقدر باریک که نمی توان آن را با دو نفر در کنار هم طی کرد. در استان پروجا واقع شده است و عرض آن تنها 53 سانتی متر است.

 

 

کوچه روئتا در Civitella del Tronto ایتالیا فقط ۴۳ سانت عرض دارد و یکی از نقاط دسترسی به قلعه تاریخی Ruetta است.

 

کوچه کوارتی یره روفلانو در ریپاترانسون ایتالیا از باریک ترین کوچه‌های جهان در ایتالیا است که ۱۹۶۸ کشف شد. عرض آن ۴۳ سانتی متر است که تا ۳۸ سانت هم باریک می‌شود. نام رسمی ندارد اما در روستای ریپاترانسون در استان آسکولی پیچنو قرار دارد.

 

کوچه Spreuerhofstrasse در روتلینگن آلمان باریکتری کوچه جهان لقب دارد که در مرکز تاریخی روتلینگن واقع شده  که بین دو خانه بسیار نزدیک به هم ساخته شده است.باریکترین قسمت آن ۳۱ سانتی متر عرض دارد.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx