پیرترین پزشک دنیا در آستانه ۱۰۰ سالگی!

هاوارد تاکر که اکنون صد ساله است، هر هفته و هر روز از ساعت ۹ صبح تا شش بعد از ظهر در خدمت بیماران است. حتی ابتلا به کووید-۱۹ در مدت کوتاهی پس از تولد ۱۰۰ سالگی مانع کارکردن او نشد!

به گزارش آی‌زندگی؛ «در ۲۶ فوریه، هاوارد تاکر (ایالات متحده، متولد ۱۰ ژوئیه ۱۹۲۲) به عنوان مسن‌ترین پزشک شاغل در سن ۹۹ سال و ۲۳۱ روز در جهان معرفی شد. هاوارد که اکنون صدساله است، هر هفته و هر روز از ساعت ۹ صبح تا شش بعدازظهر در خدمت بیماران است. حتی ابتلا به کووید-۱۹ در مدت کوتاهی پس از تولد ۱۰۰سالگی مانع کارکردن او نشد.

درباره‌ هاوارد تاکر
داستان هاوارد در کلیولند، اوهایو، ایالات متحده آمریکا آغاز می‌شود. او در سال ۱۹۲۲ به دنیا آمد و با پدر و مادر و یک برادرش زندگی می‌کرد. دوران کودکی او مصادف شد با رکود بزرگ در سال ۱۹۲۹. هاوارد در این باره می‌گوید: «والدینم سعی کردند تا جایی که می‌توانند از من و برادرم محافظت کنند و برای تأمین نیازهای ما بسیار ازخودگذشتگی کردند.»

والدینش او و برادرش را تشویق کردند که به دنبال علایق خود بروند و هاوارد به موسیقی علاقمند بود. ویولن می‌نواخت و تصور می‌کند که اگر دکتر نمی‌شد به صورت حرفه‌ای موسیقی را دنبال می‌کرد. با این حال در دوران دبیرستان، هاوارد تصمیم گرفت که می‌خواهد پزشکی را به عنوان یک شغل دنبال کند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی به دانشگاه ایالتی اوهایو رفت.

هاوارد پس از تحصیل، در طول جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی ایالات متحده نامنویسی کرد و بعداً در دهه ۵۰ در طول جنگ کره به عنوان رئیس عصب‌شناسی ناوگان اقیانوس اطلس خدمت کرد.

زندگی خانوادگی
هاوارد در ادامه وارد مدرس نورولوژی در موسسه نورولوژیکی نیویورک / مرکز پزشکی کلمبیا شد. او همان زمان استادیار دانشگاهی در کلیولند بود و هر هفته بین دو شهر سفر می‌کرد.

با این حال، دوران تحصیل هاوارد در موسسه عصبی نیویورک فقط به پیشرفت حرفه‌ای او کمک نکرد. بلکه در آنجا با همسر خود آشنا شد. آنها در سال ۱۹۵۷ در وایت پلینز نیویورک ازدواج کردند. مدت کوتاهی پس از ازدواج، هاوارد و همسرش سو به کلیولند نقل مکان کردند و صاحب چهار فرزند شدند.

نکات برجسته شغلی
هاوارد در طول زندگی حرفه‌ای خود روی موارد و تشخیص‌های نادر بسیاری کار کرده است؛ از جمله پرونده «زیبای خفته» در سال ۱۹۶۰. دو بیمار جوان ماه‌ها بود که به کما رفته بودند. حدود ۲۰ پزشک نتوانستند علت بیماری را تشخیص دهند تا اینکه این پرونده پزشکی به هاوارد واگذار شد. او و همکارانش بیماران را معاینه کردند و مسمومیت با باربیتورات را تشخیص دادند.

کار در دوران COVID-19
فداکاری هاوارد به بیمارانش اخیراً در طول همه‌گیری ویروس کرونا ثابت شد. هاوارد علیرغم اینکه به دلیل سنش از نظر فنی در رده «بیشترین خطر ابتلا» قرار گرفت، در بدترین دوران شیوع بیماری در سال ۲۰۲۰ به کار خود ادامه داد. او می‌گوید: «به عنوان یک پزشک، مسئولیت مراقبت از بیمارانم بر عهده من است.»

تبدیل‌شدن به مسن‌ترین پزشک جهان
پس از ۷۵ سال زندگی حرفه‌ای، بسیاری می‌پرسند که چرا هاوارد به کار خود ادامه می‌دهد. با این حال او مصمم است که تا زمانی که می‌تواند بیمارانش را درمان کند. هاوارد که همیشه خود را به چالش می‌کشد و ذهنش را همیشه فعال نگه می‌دارد، در سال ۱۹۸۹ در آزمون وکالت اوهایو در سن ۶۷ سالگی قبول شد – احتمالاً مسن‌ترین فردی است که در ایالات متحده دوره وکالت را پشت سر گذاشته است.

او با توجه به تحصیلات حقوقی، اکنون به کارهای پزشکی-حقوقی می‌پردازد و در موارد مختلف به مراجعانش مشاوره می‌دهد. هاوارد پس از خواندن مطلبی راجع به یک آرایشگر که به عنوان مسن‌ترین آرایشگر جهان شناخته می‌شد، تصمیم گرفت تا برای ثبت رکورد مسن‌ترین پزشک شاغل از کتاب رکوردهای گینس درخواست کند. او با کمک نوه‌اش، آستین، درخواستی رسمی برای ثبت رکوردهای جهانی گینس به مرکز فرستاد.

هنگامی که این رکورد تأیید شد، خانواده و دوستان او بسیار خوشحال بودند.

بازنشستگی
وقتی از هاوارد پرسیده شد که آیا به بازنشسته‌شدن فکر می‌کند یا خیر، پاسخ داد: «معتقدم بازنشستگی دشمن طول عمر است. وقتی عاشق کاری هستید که انجام می‌دهید و هنوز هم می‌توانید آن را انجام دهید، چرا می‌خواهید بازنشسته شوید؟» هاوارد با چندین دهه تجربه، دانش زیادی دارد که بسیاری از پزشکان فقط می‌توانند رویای آن را ببینند.

پزشکی در شاخه مغز و اعصاب در طول زندگی حرفه‌ای او تکامل یافته و پیشرفت کرده است و تکنولوژی به طور چشمگیری روش کار متخصصان پزشکی را تغییر داده است. با این حال، هاوارد همیشه در حال آموختن است: «من شخصا تلاش می‌کنم بر فناوری تسلط داشته باشم و آن را بپذیرم تا به‌روز بمانم. اجازه نمی‌دهم تغییرات در فناوری توانایی من برای مراقبت از بیماران یا آموزش دستیاران پزشکی را مختل کند.»

کاری که هاوارد الان انجام می‌دهد
پس از سال‌ها تمرین، هاوارد اکنون در مرکز پزشکی خیریه سنت وینسنت در کلیولند به دستیاران پزشکی آموزش می‌دهد. هاوارد زمانی که کار نمی‌کند با همسر ۶۵ساله خود، چهار فرزند و دَه نوه‌اش از وقت خود لذت می‌برد. همسرش سو که اکنون ۸۹ سال دارد، همچنان به عنوان یک روانکاو مشغول به کار است. هاوارد در حال حاضر مشغول فیلمبرداری برای مستندی درباره زندگی خود به نام «بعدش چیست؟» به کارگردانی نوه‌اش آستین و تیلور تالیانتی است.

اخیراً هاوارد صدمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت – خوشبختانه تولد او در تعطیلات آخر هفته بود، بنابراین نیازی به مرخصی یک روز از کار نداشت: «خانواده برای من جشن گرفت و گذراندن وقت با دوستان و خانواده بسیار لذتبخش بود.»

رازهای طول عمر هاوارد
چگونه می‌توان به ۱۰۰ سالگی رسید، در حالی که هنوز تمام وقت کار می‌کنید؟ هاوارد در مورد چگونگی دستیابی به چنین موفقیتی نظر خاصی ندارد. اولاً این موضوع ژنتیکی است. ثانیا او بر این باور است که مهربانی و رفتار محترمانه با همه نیز بسیار مهم است و «هیچگونه نفرتی از هیچ گروه قومی، وابستگی مذهبی یا نژادی ندارد.» در نهایت، هاوارد از همسر و چهار فرزندش به عنوان منبع اصلی شادی خود یاد می‌کند اما همچنین معتقد است که کار او برایش رضایت و احساس هدف به ارمغان می‌آورد.»

پیرترین پزشک دنیا در آستانه ۱۰۰ سالگی!

منبع: فرادید

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx