جذابترین شهرهای ناپدید شده جهان را بشناسید!

در دنیا شهرهای جذابی وجود داشته که به دلایل مختلف و یا نامعلوم از بین رفته‌اند.

به گزارش آی زندگی، پالنکه مکزیک که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده در پای کوه چیاپاس در ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده و نقش استراتژیک در توسعه امپراتوری مایا داشت که قبل از ورود اسپانیایی‌ها به دلایل نامعلوم از میان رفت.

 

شهر بابل در عراق شهر افسانه‌ای در ۸۰ کیلومتری بغداد بوده که ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تاسیس شد و اغلب مورد حمله قرار می‌گرفت.

 

انگکور در کامبوج پایتخت امپراتوری بزرگ خمرها بود که با ۴۰۰ کیلومتر مساحت و هزار معبد مهمترین سایت باستان شناسی جنوب شرق آسیا و بزرگترین بنای مذهبی جهان است.

 

دانویچ در انگلیس از بزرگترین شهرهای قرون وسطی بود که سابقه آن به ۶۳۲ میلادی بازگشته و زوال آن در ۱۲۸۶ میلادی بر اثر وقوع طوفان رخ داد.

 

شهر ارکولانو ایتالیا طبق افسانه‌ها در سال ۱۲۴۳ قبل از میلاد توسط هرکول تاسیس شد اما از نظر تاریخی، به احتمال زیاد توسط اسکان‌ها، قبیله ایتالیک قرن هشتم قبل از میلاد، تأسیس شد و بعداً بخشی از هر دو قلمرو اتروسک و سامنیت شد. تحت کنترل رومی‌ها، این شهر یک استراحتگاه ساحلی مشهور بود که برخی از ثروتمندترین شهروندان رومی تعطیلات تابستانی خود را در آن سپری می‌کردند. خانه‌ها زیبا و بزرگ بودند و ساختمان‌های عمومی فراوان و بزرگ در مقایسه با تعداد کمی از ساکنان (5000 نفر) وجود داشت. در 5 فوریه سال 62 پس از میلاد، شهر تفریحی در اثر زمین لرزه‌های شدید آسیب دید. پروژه‌های بازسازی در آن زمان هنوز ادامه داشت و در 24 آگوست 79 پس از میلاد، زمانی که وزوویوس به شدت فوران کرد و شهر کوچک را به طور کامل در زیر لایه های ضخیم زباله‌های آتشفشانی داغ مدفون کرد، به پایان رسید. بر خلاف همسایه پمپئی که در زیر پوکه و خاکستر ریز مدفون شدند، شهروندان هرکولانیوم بر اثر شوک حرارتی شدید ناشی از موج‌های آذرآواری فوق‌گرم و جریان‌های گدازه جان خود را از دست دادند.

 

شهر تاکسیلا در پاکستان امروزی شهر باستانی در تقاطع سه راه مهم داد و ستد راه بزرگ شاهی پاتالی‌پوترا از شمال باختری به سوی بلخ و پیشاور و راه کشمیر و آسیای میانه از سوی سرینگر و مانسهرا و درهٔ هریپور از میان گذرگاه خنجراب به جاده ابریشم بود. بقایای شهر در ۱۹۸۰ در یونسکو به ثبت رسید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx