خوابیدن با گوشگیر

آیا خوابیدن با گوش‌گیر مضر است؟

به گزارش آی‌زندگی، استفاده از گوش‌گیر لزوماً برای گوش مضر نیست، حتی اگر هر شب از آن استفاده کنید. اما اگر بعد از استفاده از آن درد دارید، احتمالاً یکی از این اشتباهاتی را انجام می‌دهید که می‌تواند سلامت گوش شما را به خطر بیندازد:

قرار دادن آنها در عمق زیاد

وقتی چیزی به قسمت عمیق‌تر مجرای گوش برخورد می‌کند، بسیار دردناک است. گوش‌گیرها فقط باید در یک سوم اول کانال قرار بگیرند. برای اطمینان از این که زیاد پیش نمی‌روید، همیشه باید بتوانید گوش‌گیر خود را با دو انگشت خود بگیرید.

انتخاب گوش‌گیر مومی یا سیلیکونی

شاید بهتر باشد از استفاده از این گوش‌گیرهای قالب‌پذیر خودداری کنید. اگر بیش از حد در مجرای گوش خود قرار دهید، برداشتن آن می‌تواند بسیار دردناک باشد،علاوه بر این، ممکن است آنها جدا شوند و در داخل گیر کنند.

گوش‌گیر و جرم گوش

کانال گوش شما طوری طراحی شده است که به طور طبیعی جرم گوش را بیرون می‌کشد. اما اگر گوش‌گیر راه را مسدود کند، نمی‌تواند موم را خارج کند. در واقع، گوش‌گیرها می‌توانند موم را بیشتر فشار داده و احتمالاً منجر به آسیب شوند.

به سرعت گوش‌گیر را بیرون می‌کشید

اگر آن‌ها را به سرعت بیرون بکشید می‌تواند منجر به خونریزی‌های ریز در رگ‌های خونی پرده گوش شود. و باعث ایجاد هماتوم یا کبودی بسیار کوچک می‌شود که کاملاً دردناک است و ممکن است به طور موقت شنوایی خود را از دست بدهید.

هنگام برداشتن گوش‌گیر، یک لبه آن را با انگشت بگیرید و به آرامی بالا بیاورید.

چه زمانهایی نباید از گوش‌گیر استفاده کنید

۱- هنگامی‌که شما در گوش خود چرک دارید

زیرا گوش‌گیر می‌تواند عفونت گوش را تشدید کند.

۲-گوش شما خارش دارد

التهاب اغلب علت خارش گوش اغلب التهاب است و استفاده از گوش‌گیر می‌تواند خارش را در برخی از افراد بدتر کند و عفونت را در افرادی که دارای التهاب مزمن هستند ایجاد کند.

۳- وزوز گوش دارید

گوش‌گیرهای معمولی برای شما کار نمی‌کنند زیرا وقتی صدای محیط را مسدود می‌کنید، صدای زنگ گوش شما تقویت می‌شود.و تنها چیزی که می‌توانید بشنوید وزوز گوش خودتان است. در عوض، سعی کنید از گوش‌گیرهای الکترونیکی استفاده کنید که صدای خود را تولید می‌کنند، مانند صدای سفید.

۴- عمل گوش انجام داده‌اید

قبل از استفده با جراح خود مشورت کنید.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx