دانستنی های سفر هوایی؛ لوازمی که در سفرهای طولانی باید همراه داشته باشید

دانستنی های سفر هوایی؛ لوازمی که در سفرهای طولانی باید همراه داشته باشید

پروازهای طولانی بسیار خسته کننده هستند حتی اگر بهترین شرایط را داشته باشند. حتی اگر شما مسافر پرواز بیزینس هم باشید بعد از چند ساعت شاید حوصله تان سر برود و دلتان بخواهد یک سرگرمی متفاوت داشته باشید. علاوه بر تفریح، در طول پرواز که شما در کابین خشک هواپیما هستید، حتما نیاز به لوازم ویژه ای دارید که حال جسمی‌تان خوب باقی بماند.

به گزارش‌ آی‌زندگی؛ زمانی که شما بین آسمان و زمین معلق هستید حتما خستگی طولانی بودن پرواز را بیشتر حس خواهید کرد. اما از آنجایی که خریدن یک بلیط هواپیما تضمین این است که طی کمترین زمان ممکن به مقصد دلخواهتان برسید، خب راه گریزی از آن نخواهید داشت. اما به نظر ما اگر شما چند وسیله ساده را به همراه داشته باشید، نه تنها جسمتان از شما تشکر خواهد کرد، بلکه روحتان نیز کمتر حوصله‌اش سرخواهد رفت. فهرست زیر شما را با لوازم مورد نیاز در پروازهای طولانی آشنا می کند:

یک هدفون خوب

هدفون های بی سیم برای جلوگیری از گرفتار شدن در صندلی هواپیما کوچک خود بسیار مهم هستند، اگر بتوانید هدفون هایی را بگیرید که صدای بیرون را قطع می کنند، محشر خواهد شد. هنگامی که در وسط خواب عمیق خود کودکی شروع به گریه می کند، از ما تشکر خواهید کرد. یادتان باشد که که برای دانلود چند پادکست، کتاب صوتی و موسیقی های دلخواهتان را هم دانلود کرده و با خود داشته باشید.

ضدعفونی کننده دست
هواپیماها حتی اگر بین پروازهای هم خوب تمیز شوند، باز هم ممکن است آلوده باشند. اگر می خواهید در طول پرواز همیشه دستتان تمیز باشد می توانید یک ضدعفونی کننده دست همراه خود داشته باشید که نیاز هم نباشد همش به سرویس بهداشتی بروید.

دانستنی های سفر هوایی؛ لوازمی که در سفرهای طولانی باید همراه داشته باشید

نوشیدن آب به اندازه کافی

زمانی که پروازی طولانی دارید، حتما بعد از اینکه از باجه رد شدید، چند بطری آب تهیه کنید و با خود بیاورید. البته در برخی از پروازها یک بطری آب به شما داده می شود و در کلاس بیزینس نیز هر موقع که بخواهید برایتان می آورند اما اگر مسافر کلاس اکونومی هستید احتمالا تنها یک بطری به شما می دهند که به نظر ما برای یک پرواز طولانی اصلا جوابگو نیست. کابین خشک هواپیما و ارتفاع باعث از دست رفتن آب بدن شما می شوند که با نوشیدن مرتب آب، می توانید از آن جلوگیری کنید.

چشم بند

هیچ چیزی بدتر از این نیست که وقتی تازه به خواب رفته اید، مهمانداران بیدارتان بکنند و به شما غذای پرواز را بدهند. وقتی دوباره می خواهید به خواب بروید حتما کابین روشن شده و سر و صدای بیشتری هم توسط مسافران ایجاد می شود. خب! حالا باید چه کنیم؟ این زمان هاست که چشم بند خود را می زنیم و هدفونمان را روی گوشمان قرار داده و دوباره می خوابیم، ساده و راحت.

دانستنی های سفر هوایی؛ لوازمی که در سفرهای طولانی باید همراه داشته باشید

آدامس یا قرص نعنا
وقتی که ارتفاع می گیرد، امکان گرفتگی گوش شما زیاد است و زمانی که آدامس می جوید به راحتی گوشتان باز می شود. علاوه بر آن در سفری طولانی آدامس یا قرص نعنا مثل مسواک عمل می کند و نفس شما را تازه خواهد کرد.

یک ژاکت گرم
نمی دانم شما تا به حال تجربه کرده اید یا نه، اما کابین هواپیماها بعضی مواقع آنقدر سرد می شوند که آدم حس می کند امکان این وجود دارد که برف ببارد. با اینکه در صورت درخواست مهمانداران به شما پتو می دهند اما به نظر ما همراه کردن یک ژاکت با خود، هم بهداشتی تر است و هم مثل پتو دست و پا گیر نیست.

یک یا دو خودکار
هیچ کس دلش نمی خواهد کسی باشد که موقع پر کردن فرم اظهار نامه گمرکی مدام از این و آن درخواست خودکار کند. خب می توانید یک خودکار با خود همراه کنید که حسابی در پرواز و سفرتان کابردی خواهند بود. می توانید یک خودکار اضافی نیز همراه داشته باشید که اگر شخص کنار شما خودکار نداشت، به او بدهید.

کتاب یا کتابخوان الکترونیکی
هرگز نمی دانید که در پرواز چه اتفاقی می افتد. حتی اگر شما تصمیم داشته باشید که فیلم تماشا کنید امکان دارد که سیستم درست کار نکند، اگر با خود بگویید می خوابم شاید اصلا خوابتان نبرد و غیره. پس می توان گفت که همراه داشته یک کتاب یا یک کتابخوان الکترونیکی حتما به کارتان خواهد آمد.

عینک آفتابی
افراد کمی هستند که بعد از پروازهای طولانی ۱۴ ساعته، حواسشان هست که قبل از خروج از هواپیما عینک به چشم خود بزنند. معمولا نقطه ای که هواپیما می ایستد و شما در آنجا پیاده می شوید جدای از آفتابی که ممکن است شما را اذیت کند، باد نیز می آید و آن هم به دلیل این است که این نقطه ها اکثرا در فضای بازی هستند که هوا به خوبی جریان دارد: از چشم هایتان مراقبت کنید.

یک جفت جوراب گرم
اگر در پرواز سردتان شد، یکی از لوازم مورد نیاز در پروازهای طولانی جوراب گرم خواهد بود. هیچ چیز بدتر از آن نیست که پاهاتان از شدت سرما یخ بزند.

پاوربانک

یکی از کارهایی که همیشه قبل از پروازهای طولانی برای خود برنامه ریزی می کنیم این است که فیلم یا فیلم های مورد علاقه مان را روی تبلت می ریزیم و دلمان می خواهد که چند ساعتی را صرف تماشای آن ها کنیم. اما امان از آن موقع که باطری شما یک دفعه خالی شود و همه برنامه ریزی هایتان از بین برود. در این زمان حتما پاوربانک گزینه ای خواهد بود که بهتر است همراه داشته باشید.

کرم مرطوب کننده
زمانی که بدن شما آب از دست می دهد، پوستتان هم خشک خواهد شد. خب موقع آن است که یکی دیگر از لوازم مورد نیاز در پروازهای طولانی همراه شما باشد که آن هم کرم مرطوب کننده است. می توانید قبل از پرواز به داروخانه رفته و یک کرم مخصوص سفر را تهیه کنید که جای چندانی هم نمی گیرد.

منبع: بیتوته

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx