پدر و مادر خوب

پدر و مادر خوب از دید متخصصان و درمانگران چه شکلی است!

“پدر و مادر خوب” بودن به چه معناست؟ پاسخ به این سؤال نامشخص است؛ اما خبر خوب این است که هیچ یک از ملاک‌های مالی یا استفاده از آخرین فناوری اپل را شامل نمی‌شود.

به گزارش آی زندگی و به نقل از yahoo؛  والدین خوب به هر شکلی هستند با هر اندازه، جنسیت، رنگ، توانایی، گرایش‌های جنسی، می‌توانند یک پدر و مادر خوب باشند.

هر کودکی به چیزی منحصر به فرد از والدین خود نیاز دارد.

اما در کل، یک هدف واحد وجود دارد که همه والدین باید روی آنها تمرکز کنند تا در طولانی مدت به نفع فرزندانشان باشد.

تقسیم بندی کارها

چندوظیفه ای را فراموش کنید؛ راز انجام همهٔ کارها به عنوان والدین تقسیم بندی کارها است، که به نوبه خود به ما  این امکان را می‌دهد در زمانی که فرزندانمان به ما نیاز دارند روی آن‌ها تمرکز کنیم.

این امر برای همه والدین صدق می‌کند، خواه در بیرون از خانه کار می‌کنید یا نه، چه نوزاد داشته باشید یا بچه‌های مدرسه ای، چه با شریک زندگی خود زندگی می‌کنید یا به تنهایی.

ملانی انگلیش، روانشناس بالینی توضیح می‌گوید: “تقسیم بندی کارها به این معنا است که وقتی فرزندانتان با شما هستند روی آنها تمرکز کنید و مهم‌ترین نیازها مانند محبت کردن، تغذیه، نظارت و غیره را داشته باشید.

وقتی بچه‌هایتان در کنار شما نیستند، تقسیم‌بندی به شما امکان می‌دهد روی خودتان و سایر وظایف زندگی‌تان تمرکز کنید.

کارهایی مانند شغل تان، ورزش کردن، پرداخت قبوض، انجام کارهای خانه یا هر چیز دیگری که مستقیماً شامل فرزندانتان نمی‌شود.

بسیاری از ما وقتی بچه‌هایمان در کنارمان نیستند، کارهای بیهوده ای انجام می‌دهیم؛ و  وقتی بچه‌هایمان با ما هستند به کارهای دیگری که باید انجام دهیم فکر می‌کنیم: مانند شستن و اتو کردن لباس‌ها، آماده‌سازی شام، و غیره.

شما وقتی کاری را انجام می‌دهید می‌توانید در آن کار بهترین باشید. وقتی کار می‌کنید بهترین کارگر هستید. وقتی در حال آشپزی هستید بهترین سرآشپز هستید. وقتی با دیگری هستید بهترین دوست هستید و وقتی با فرزندانتان هستید بهترین والدین هستید.

تعیین محدودیت‌ها

شما والدین فرزندتان هستید، نه دوست او. نداشتن هیچ رویکرد و محدودیت و انضباط به کودک شما لطفی نمی کند.

شما می‌خواهید فرزندی تربیت کنید که به بزرگسال سالم تبدیل شود و با مردم با احترام رفتار کند. شما با تعیین محدودیت‌ها و تنبیه فرزند خود باید این کار را انجام می‌دهید.

انعکاس

طبیعی است که هر چیزی را که بچه‌هایتان را ناراحت می‌کند، را از میان بردارید. اما به جای اینکه به طور خودکار مشکل را حل کنید، یک والدین خوب این احساسات را منعکس می‌کند.

پذیرنده باشید

از علایق و استعدادهای فرزندتان استقبال کنید. بیشتر والدین درباره آینده فرزندانشان خیال پردازی می‌کنند و تصوراتی از قبل دارند و زمانی که کودک آن انتظارات را برآورده نمی‌کند، ناراحت می‌شوند.

انعطاف پذیر باشید

پدر و مادر خوب کسی است که رویکرد انعطاف‌پذیرتری نسبت به فرزندش داشته باشد و خلق و خوی و شخصیت کودک را در نظر بگیرد.

از اشتباه نترسید

همه والدین اشتباه می‌کنند. این اشتباه شما را والدین بدی نمی‌کند. نحوه برخورد شما با این اشتباهات مهم است.

ببخشید

اگر به خودتان اجازه می‌دهید اشتباه کند، باید به فرزندانتان هم اجازه دهید اشتباه کنند و او را بخشید.

قابل اعتماد باشید

والدین راهنمایی می‌کنند، اما برای اینکه کودک راهنمایی را بپذیرد، باید به والدین اعتماد کند. بنابراین چگونه اعتماد به وجود می‌آید؟ با قابل اعتماد بودن، سازگار بودن و قابل پیش‌بینی بودن.

تفکر مستقل را تشویق کنید

پدر و مادر خوب فرزندشان را تشویق می‌کنند تا افکار و احساساتی متفاوت از والدین داشته باشند، به آن افکار و احساسات علاقه نشان می‌دهند و تفکر مستقل را تشویق می‌کنند.

عشق و علاقه را به آن‌ها نشان دهید

پدر و مادر خوب باید فرزندان خود را بدون قید و شرط دوست داشته باشند و این را به روش مختلف به فرزندان خود نشان دهند.

2 1 رای
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx