این آدم‌ها فراموش‌کارترین افراد جامعه هستند

محققان انگلیسی می‌گویند افراد مضطرب فراموش کارترین افراد هستند چراکه حافظه ضعیف تری دارند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، محققان امپریال کالج لندن با انجام نظرسنجی آزمایش کردند که مردم چقدر خوب وقایع زندگی را به یاد می‌آورند و سپس با نتایج تست‌های شخصیت مقایسه کردند.

در نتیجه مشخص شد در تمامی گروههای سنی افرادی که برای باز بودن امتیاز بالایی کسب کردند در تست حافظه بهتر عمل کرده‌اند در حالی که افراد با تمایلات روان رنجوری {نگرانی، بدخلقی و احساس منفی} بدترین عملکرد حافظه را از خود نشان دادند.

دکتر ویکسی کانگ از امپریال کالج و رهبر این مطالعه می‌گوید روان رنجوری با پریشانی روانی مرتبط است که بر سیستم‌های عصبی که از حافظه اپیزودیک پشتیبانی می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

یافته این محققان در مجله Personality and Individual Differences منتشر شده است.

تیم مذکور درواقع حافظه اپیزپدیک افراد {توانایی به خاطر سپردن وقایع زندگی} را با استفاده از یادآوری کلمات تجزیه و تحلیل کرده و سپس داده‌ها را در کنار ویژگی‌های ۵ بزرگ شامل موافق بودن، وظیفه شناسی، برون گرایی، روان رنجوری و گشودگی قرار دادند.

در تمام گروه‌های سنی، افرادی که امتیاز بالایی برای باز بودن کسب کردند – به عنوان مثال کسانی که تنوع را بیش از روال دوست دارند، کنجکاوتر، ماجراجوتر هستند و با احساسات درونی خود در تماس هستند – در تست‌های حافظه عملکرد بهتری داشتند.

تصور می‌شود شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و فیزیکی محرک مغز، به نوبه خود به مرور زمان به حافظه کمک می‌کند.

دکتر کانگ گفت: به نظر می‌رسد باز بودن با التهاب کمتر در بدن، از جمله مغز، مرتبط است که می‌تواند به حافظه نیز کمک کند.

این مطالعه نشان داد که در گروه سنی جوان – بین 16 تا 35 سال – و میانسال (35 تا 55) – هر چه فرد برونگراتر باشد، احتمال بیشتری دارد که حافظه بهتری داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx