قیمت خودرو

افزایش بی‌رویه قیمت خودرو؛ جدول قیمت دوشنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۱

پس از سقف‌شکنی نرخ ارز و جهش قیمت خودرو انتظار می‌رفت که شوک جدیدی به بازار وارد شود. اما به نظر می‌رسد که خریداران همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و سطح معاملات مانند گذشته پایین است.

به گزارش آی‌زندگی؛ قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌دوشنبه 23 آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت خودرو دوشنبه، 23 آبان 1401

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت یک هفته از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند و دیگر آن جهش قیمتی که در همه خودروها در بازار اتفاق افتاد وجود ندارد. به نظر می‌رسد بازار در تلاش است تا دوباره ثبات نسبی قیمت‌ها را بازگرداند.

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت 208 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ 183 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح 630 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو سه میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته را به ثبت رساند و در قیمت 420 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز، مانند روزهای گشته، در قیمت 496 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد به قیمت 610 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده 222 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز یک میلیون تومان نسبت به دیروز گران شد و حالا 328 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز در بازار کشور چهار میلیون تومان گران و در نرخ 384 میلیون تومان ثبت شد.

قیمت خودرو
قیمت خودرو 23 آبان 1401

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. پس از سقف‌شکنی دلار و جهش قیمت خودرو، پیش‌بینی می‌شد که شوک جدیدی به بازار وارد شود و ورق برای این بازار رکودی برگردد. اما خریداران خودرو هنوز به دلیل نوسانات سنگین نرخ دلار و بلاتکلیفی در بحث واردات خودرو به کشور برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند. همین علت است که بازار بیش از هشت ماه در وضعیت رکودی قرار گرفته است.

گفته می‌شود سطح معاملات در بازار خودروهای داخلی همچنان پایین است. اما وضعیت معاملات خودروهای خارجی از آن بدتر است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود و اگر هم معامله‌ای صورت بگیرد، برای سرمایه‌گذاری بوده و خودرو به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد.

کارشناسان همواره پیش‌بینی می‌کنند که بازار خودرو در هفته‌های آینده به روال فعلی خود ادامه می‌دهد. آن‌ها می‌گویند با توجه به تورم کشور انتظار می‌رود که قیمت‌ها تا پایان سال حداقل 30 درصد با افزایش همراه شود.

البته آن‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که با توجه به روند کنونی بازار به نظر نمی‌رسد که مقداری از رکود فعلی کاسته شود.

منبع: تجارت نیوز

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags:
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx