راهنمای خرید گوشی شیائومی با بودجه 8 میلیون + مقایسه گوشی‌ها

در این مطلب راهنمای خرید گوشی شیائومی با بودجه 8 میلیون را قرار داده‌ایم. انتخاب بین ردمی نوت 11 پرو 5G و پوکو X4 پرو برای طرفداران شیائومی معضل بزرگی است. هر دو مدل رقبای گردن‌کلفتی برای میان‌رده‌های پرفروش سامسونگ محسوب می‌شوند.

به گزارش آی‌زندگی؛ کدام گوشی‌ها در راهنمای خرید گوشی شیائومی با بودجه 8 میلیون قرار دارند؟ خرید گوشی شیائومی با بودجه هشت میلیون کار راحتی نیست. علاوه بر اینکه در این محدوده قیمت الان گزینه‌های زیادی وجود ندارد، انتخاب بین ردمی نوت 11 پرو 5G و پوکو X4 پرو برای طرفداران متعصب شیائومی معضل جداگانه‌ای است. هر دو مدل از نظر عملکرد با گلکسی A33 مقایسه می‌شوند که جزو محبوب‌ترین گوشی‌های فعلی سامسونگ در ایران است و خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن تقریبا هشت میلیون هزینه دارد. این وسط ردمی نوت ۱۰ پرو یکی دیگر از مدل‌های هشت میلیونی شیائومی به‌شمار می‌رود که یک گوشی دوسیمکارت واقعی است و در اغلب آیتم‌ها عملکردی مشابه ردمی نوت 11 پرو 5G و پوکو X۴ پرو نشان می‌دهد.

راهنمای خرید گوشی شیائومی با بودجه 8 میلیون

شماره یک | ردمی نوت 11 پرو 5G
ردمی نوت 11 پرو 5G را با ارفاق در فهرست بهترین گوشی‌های هشت میلیونی شیائومی قرار دادیم. چون در تهران به سختی می‌شود نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت آن را زیر هشت میلیون پیدا کرد و برخی از فروشنده‌ها این مدل را هشت میلیون و ۴۰۰، ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند. شیائومی، ردمی نوت 11 پرو 5G را ژانویه ۲۰۲۲ یعنی تقریبا بهمن پارسال روانه بازار کرد و الان طرفداران سامسونگ هم آن را به مدل محبوبی مثل گلکسی A۳۲ ترجیح می‌دهند. چون حداقل در بخش دوربین و پردازنده، نماینده شیائومی یک سروگردن بهتر است و در بحث صفحه نمایش و باتری چیزی از پرفروش‌ترین میان‌رده فعلی سامسونگ کم ندارد. ردمی نوت 11 پرو 5G با ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ وزنی معادل ۲۰۲ گرم دارد. در طراحی ردمی نوت 11 پرو 5G برخلاف اغلب میان‌رده‌های بازار، شیائومی از قاب شیشه‌ای استفاده کرده و تراشه اصلی شش نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ در رنج گوشی‌های هشت میلیون تومانی حکم غنیمت را دارد. در بخش دوربین، ردمی نوت 11 پرو 5G به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل مجهز شده و کنار آن لنز‌های هشت مگاپیکسل اولتراواید و دو مگاپیکسل ماکرو قرار گرفته‌اند. صفحه نمایش سوپر AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و فناوری محافظ گوریلاگلس پنج و ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت هم بخش دیگری از مشخصات ردمی نوت ۱۱، ۵G است.

راهنمای خرید گوشی شیائومی با بودجه 8 میلیون
شماره دو | پوکو X4 پرو ۵G
پوکو X4 پرو ۵G به‌شرطی در فهرست بهترین گوشی‌های هشت میلیونی شیائومی قرار می‌گیرد که منظورمان نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت باشد. چون قیمت پوکو X4 پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایت الان به ۹ میلیون تومان رسیده است. این یکی از ردمی نوت ۱۱ پرو جدید‌تر است و اوایل بهار امسال سرو‌کله آن در بازار موبایل ایران پیدا شد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پوکو X4 پرو سرعت جالب توجه شارژ‍ شدن باتری آن است. طوری که به لطف شارژر‌های سریع ۶۷ وات، ظرف ۴۰ دقیقه ظرفیت باتری آن از صفر به ۱۰۰ درصد می‌رسد. شیائومی در بخش پردازنده پوکو X4 پرو، مثل طراحی ردمی نوت 11 پرو 5G از تراشه اصلی شش نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده کرده است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت وجه اشتراک بعدی پوکو X4 پرو و ردمی نوت ۱۱ به‌عنوان بهترین گوشی‌های هشت میلیون تومانی شیائومی است. نهایتا پوکو X4 پرو که به نمایشگر ۶.۶ اینچی AMOLED مجهز است، در بخش صفحه نمایش تا حدودی عملکرد ضعیف‌تری از ردمی نوت 11 پرو 5G از خود نشان می‌دهد.

شماره سه | ردمی نوت ۱۰ پرو ۵G
ردمی نوت 10 پرو با حافظه ۱۲۸ گیگابایت و حافظه موقت هشت گیگابایت الان نزدیک هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته خرید نسخه‌های ۱۲۸+۶ گیگابایت ردمی نوت 10 پرو کمتر از هفت میلیون هزینه دارد. مدلی که با خاطر داشتن اسلات اختصاصی میکرو SD، یک گوشی دوسیمکارت واقعی است. تقریبا یک سال و نیم از زمان رونمایی ردمی نوت 10 پرو در بازار می‌گذرد، اما مثل گلکسی A32 سامسونگ هنوز روی بورس است و جزو مدل‌های پرفروش به شمار می‌رود. ردمی نوت ۱۰ پرو با ابعاد ۱۶۴ در ۷۶.۵ در ۸.۱ میلیمتر، وزنی معادل ۱۹۳ گرم دارد. مثل ردمی نوت 11 پرو و پوکو X4 پرو در بخش دوربین به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل مجهز شده است. حتی در بخش باتری روی کاغد اوضاع بهتری دارد. چون ظرفیت باتری ردمی نوت ۱۰ پرو، پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپرساعت و این عدد برای ردمی نوت 11 پرو و پوکو X4 پرو پنج هزار میلی‌آمپر ساعت است. هرچند که برتری ردمی نوت 11 پرو و پوکو X4 پرو در بخش پردازنده، باعث می‌شود نهایتا از نظر باتری هم وضعیت بهتری داشته باشند.

مقایسه بهترین گوشی‌های 8 میلیونی شیائومی

راهنمای خرید گوشی شیائومی با بودجه 8 میلیون

منبع: فرارو

5 1 رای
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx